Cum a fost SuperCoders în ediția a 4-a

24/10/2016

SuperCoders este un proiect al Orange dezvoltat împreună cu Simplon. A ajuns la ediția a 4-a, într-o perioadă destul de scurtă cuprinsă între 2014 – 2016. Primele trei ediții au avut diverse teme: Salvarea Planetei, Super Eroii Internetului și Siguranța pe internet

În ediția a 4-a s-a ales o temă nouă – Școala Viitorului. La început s-a desfășurat în București, a fost o ediție dezvoltată în paralele cu Cluj-Napoca, iar în 2016 s-a transformat și a ajuns în mai multe orașe din sudul țării:

  • 15 octombrie – București;
  • 17 octombrie – Ploiești:
  • 18 octombrie – București;
  • 19 octombrie – Pitești;
  • 20 octombrie – Râmnicu Vâlcea.

Fiecare atelier avea 50 de locuri disponibile – minim 250 de participanți la această ediție a SuperCoders – proiect pe care Orange l-a adus în 15 țări, desfășurare în Code Week – Săptămâna Programării.

Cum a fost la atelierul SuperCoders din Pitești?

supercoders-editi-a-4-a-11

Am fost prezentator al evenimentului desfășurat în Pitești, pot să spun că aveam deja experiență de la edițiile prezentate în București. Pitești-ul este la 40 de km de orășelul meu și mi-a plăcut să văd că Supercoders a ajuns și aici. Pot să spun că m-am încărcat cu entuziasmul participanților, interesul micuților în a cunoaște posibilitățile pe care PC-ul ți le oferă a fost la cote ridicate.

PC-ul este o mașină, una care îndeplinește cerințele date de un program, iar programatorul a început a avea un rol crucial în civilizația modernă. Abilitățile programatorilor au făcut ca tehnologia din jurul nostru să fie user friendly, să ne ajute în sarcinile efectuate peste zi, să ne ajute în a creiona o lume mai bună. Cu ajutorul programelor am trimis un robot pe Marte, am transformat smartphone-ul într-un asistent personal, am ajuns să comunicăm instant cu persoanele dragi pe în orice colț al planetei s-ar afla etc.

Cred că școala românească trebuie să se orienteze cu adevărat spre programare, să vedem informatica prinsă în ciclul gimnazial și chiar primar. Scracth este o platformă ce merge a fi utilizată și de elevii cu vârste de 7 – 8 ani ( în SuperCoders am văzut cum elevii de 10 – 13 ani îl învață din mers, fără absolut nicio problemă). Scratch te ajută să construiești un joc sau o animație, într-un mod cu adevărat intuitiv. Copilul învață elemente de bază din programare fără să realizeze asta, fără să învețe cine știe ce cod etc.

S-au format echipe de câte doi și au învățat elementele de bază în Scratch sub îndrumările trainerilor Orange și Simplon. Tematica generală a fost legată de Școala Viitorului, mediul înconjurător și protejarea planetei. Proiectele dezvoltate în Scratch pot fi urcate într-o secțiune dedicată denumită COP22. În fiecare an se organizează o conferință climatică, în 2016 urmează a avea loc în Maroc, iar unele proiecte încadrate în studioul COP22 pot fi prezentate pe scena conferinței. A fost și cazul aplicației realizate de către Briana Sandru în 2015.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.