Cum Xiaomi își strică modelul de business?

10/08/2015

Am vorbit în urmă cu ceva timp de modelul de business al Xiaomi, compania chineză ce produce loturi de telefoane sau gadgets ce le comercializează de cele mai multe ori pe online, prin canalul propriu. 

De aici și raportul preț / specificații imbatabil, marketingul făcut exclusiv pe baza costului redus, fără cheltuieli adiționale, fără un lanț de intermediari ce la rândul lor ar trebui să facă profit.

Totuși, Xiaomi pornește o campanie de extindere globală, iar a 2-a piață vizată după cea de acasă este India (1.2 miliarde locuitori vs 1.25 miliarde în China). Aici, Xiaomi are un parteneriat cu un shop online denumit Flipkart, iar zilele trecute au încheiat un acord cu Redington (peste 1000 de magazine clasice situate în 15 orașe ale Indiei).

Prin Redington se pregătesc să aducă Xiaomi Redmi 2, Mi 4, Mi 4i și tableta Mi Pad. Una peste alta, Xiaomi pare a urma calea clasică de dezvoltare, iar discrepanțele ca model de business între performerul chinez și companiile A-list cu prezență globală vor fi nule.

Cred în puterea online-ului și lanțurile de magazine de retail sunt un fel de dinozauri în era internetului. Sunt consumate multe resurse, iar toate costurile astea se regăsesc în produsul vândut clientului final.

Sursa: Zeenews.india.com
Categorii
Tag-uri
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.