Cum Xiaomi își strică modelul de business?

/
/
10 aug. 15
/

Am vorbit în urmă cu ceva timp de modelul de business al Xiaomi, compania chineză ce produce loturi de telefoane sau gadgets ce le comercializează de cele mai multe ori pe online, prin canalul propriu. 

De aici și raportul preț / specificații imbatabil, marketingul făcut exclusiv pe baza costului redus, fără cheltuieli adiționale, fără un lanț de intermediari ce la rândul lor ar trebui să facă profit.

Totuși, Xiaomi pornește o campanie de extindere globală, iar a 2-a piață vizată după cea de acasă este India (1.2 miliarde locuitori vs 1.25 miliarde în China). Aici, Xiaomi are un parteneriat cu un shop online denumit Flipkart, iar zilele trecute au încheiat un acord cu Redington (peste 1000 de magazine clasice situate în 15 orașe ale Indiei).

Prin Redington se pregătesc să aducă Xiaomi Redmi 2, Mi 4, Mi 4i și tableta Mi Pad. Una peste alta, Xiaomi pare a urma calea clasică de dezvoltare, iar discrepanțele ca model de business între performerul chinez și companiile A-list cu prezență globală vor fi nule.

Cred în puterea online-ului și lanțurile de magazine de retail sunt un fel de dinozauri în era internetului. Sunt consumate multe resurse, iar toate costurile astea se regăsesc în produsul vândut clientului final.

Sursa: Zeenews.india.com
Categorii: Opinie
Cuvinte cheie: Xiaomi
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Am văzut Jingle Bell Heist, filmul numărul 1 pe Netflix pe 30 noiembrie 2025, iar acesta te plictiseşte rău de tot, dar îţi binedispune soţia / logodnica / prietena

Bine aţi revenit la un nou articol din categoria „am văzut”, secţiune în care îmi exprim o părere personală despre un film, documentar sau serial, opinie pe baza căreia vă aştept să discutăm în zona de comentarii.

Am văzut Frankenstein, filmul numărul 1 pe Netflix pe 15 noiembrie 2025 şi este în TOP 5-ul meu de anul acesta

Bine aţi revenit la un nou articol din categoria „am văzut”, secţiune în care îmi exprim o părere personală despre un film, documentar sau serial, opinie pe baza căreia vă aştept să discutăm în zona de comentarii.

De Black Friday 2025 am prins bilete de avion la preţul de 1.99 euro / sens (la voi care este cea mai bună achiziţie la ediţia de anul acesta?)

Cea mai aşteptată zi din an se cam apropie de final şi chiar dacă Black Friday 2025 continuă la foarte mulţi comercianţi, cu siguranţă freamătul nu va mai fi la fel de mare ca azi.