Am vorbit în urmă cu ceva timp de modelul de business al Xiaomi, compania chineză ce produce loturi de telefoane sau gadgets ce le comercializează de cele mai multe ori pe online, prin canalul propriu.
De aici și raportul preț / specificații imbatabil, marketingul făcut exclusiv pe baza costului redus, fără cheltuieli adiționale, fără un lanț de intermediari ce la rândul lor ar trebui să facă profit.
Totuși, Xiaomi pornește o campanie de extindere globală, iar a 2-a piață vizată după cea de acasă este India (1.2 miliarde locuitori vs 1.25 miliarde în China). Aici, Xiaomi are un parteneriat cu un shop online denumit Flipkart, iar zilele trecute au încheiat un acord cu Redington (peste 1000 de magazine clasice situate în 15 orașe ale Indiei).
Prin Redington se pregătesc să aducă Xiaomi Redmi 2, Mi 4, Mi 4i și tableta Mi Pad. Una peste alta, Xiaomi pare a urma calea clasică de dezvoltare, iar discrepanțele ca model de business între performerul chinez și companiile A-list cu prezență globală vor fi nule.
Cred în puterea online-ului și lanțurile de magazine de retail sunt un fel de dinozauri în era internetului. Sunt consumate multe resurse, iar toate costurile astea se regăsesc în produsul vândut clientului final.