Suntem în noiembrie și nu este magazin online care să nu trimită comunicat de presă în care să vorbească de Black Friday, data de lansare a promoțiilor, eforturi depuse, categorii de produse etc.
Black Friday a început în SUA, iar termenul a fost utilizat pentru prima dată în 1961 spre a descrie traficul aglomerat pe care-l declanșa în orașele americane. În România, Black Friday a fost importat de către eMAG în 2011.
Răspunsul la întrebarea din titlu l-am structurat mai jos.
1. Black Friday reprezintă promoțiile practicate într-o singură zi. Repet, este un eveniment de 1 zi. În SUA este a 2-a zi după sărbătoarea de Ziua Recunoștinței. În România sunt magazine online care deja de ieri au pornit Black Friday, iar promoțiile sub acest termen continuă până la sfârșitul lunii. eMAG respectă formatul cu o singură zi de promoții, 21 noiembrie. Au devansat evenimentul ca să nu se suprapună cu Ziua Națională, de 1 decembrie și transportul coletelor să se facă într-un ritm alert, în maxim șase zile.
2. Promoțiile de Black Friday sunt de minim 15 – 20% din valoarea unui produs. În România se vorbește de Black Friday și la prețuri reduse cu 1 – 2 – 3%. Aș spune că este o mică bătaie de joc. Multe magazine nu livrează promoții adevărate ci mai degrabă o poleială sub egida Black Friday, termenul miraculosc ce în opinia unora ajunge să vândă de la sine.
3. Creșterea prețurilor cu câteva săptămâni înainte de eveniment și afișarea unor promoții mincinoase. Românul până nu-și fură căciula singur și nu încearcă să păcălească pe cineva, nu se simte bine. Au fost cazuri dovedite cu capturi de ecran. Din păcate, promoțiile mincinoase au devenit obișnuință, de la an la an. De aceea este bine să-ți faci o listă, să nu cumperi pe moment și fără o informare prealabilă, fără a cunoaște piața și prețurile practicate.
Opiniile voastre legate de Black Friday le puteți enunța în secțiunea de comentarii. Aș putea concluziona destul de simplu:
Black Friday = Promoții adevărate într-o singură zi. Nimic mai mult. Pe aceeași idee găsiți un articol scris și de către George Buhnici, dar și un editorial pe Wall-Street.ro.