Ştiu că titlul sună foarte dur şi cu toate că am încercat să găsesc alt cuvânt mai blând, “ipocrit” mi s-a părut cel mai cuprinzător. Presupun că toţi aţi observat că articolele care au drept subiect de discuţie RCS & RDS sau serviciul său Digi Mobil adună zeci de comentarii, unele pozitive, unele neutre, dar şi foarte multe negative.
Dacă stau să mă gândesc peste 80% dintre comentarii sunt negative, iar acest procent este valabil şi pe alte site-uri sau reţele de socializare. Românii sunt nemulţumiţi de serviciul Digi Mobil, în special din cauza semnalului foarte slab, dar şi pentru că nu se pot folosi la discreţie de internetul pe mobil 3G / 4G. Şi au dreptate, într-o oarecare măsură. Personal am fost deranjat de anumite servicii şi mi-am exprimat nemulțumirile prin intermediul unui articol separat.
Ştiu că mai au de îmbunătăţit şi chiar ei au recunoscut acest lucru. Nu trebuie să uităm totuşi că vorbim de abonamente de 2-3-5 euro şi de o reţea aflată în expansiune de 2 -3 – 4 ani. Nu te poţi compara cu Orange sau Vodafone care investesc în infrastructură de peste 10 ani.
În spatele unui user orice român este un critic desăvârşit, însă în realitate foarte mulţi fac coadă la casieriile RCS & RDS pentru a-şi achiziţiona un abonament de voce. Acest lucru îl observ la toate punctele de lucru RCS & RDS din zona unde locuiesc, puncte care sunt pline în permanenţă după programul de lucru. Oare toţi îşi plătesc facturile?
La fiecare articol scris pentru un nou smartphone, ştiţi care este prima întrebare pe care o primim? Sigur v-aţi dat seama: “Este compatibil cu 4G-ul celor de la Digi Mobil ?”. Această întrebare se repetă la nesfârşit. Oare de ce?
Articolele site-urilor de specialitate din România strâng sute / mii de vizualizări când RCS & RDS anunţă ceva, un serviciu nou, un abonament nou sau telefoane noi în ofertă. Orange, Telekom şi Vodafone nu ajung în peste 90% din cazuri la 50% din numărul de vizualizări obţinute de Digi Mobil. Să fie de fiecare dată o pură întâmplare?
Cu siguranţă RCS & RDS cu al său Digi Mobil mai are foarte multe de îmbunătăţit, multe de îndreptat, multe de schimbat, însă haideţi să nu mai fim ipocriţi. Majoritatea suntem interesaţi de aceste servicii, însă aceeaşi majoritate aruncăm cu noroi de fiecare dată când prindem ocazia. Sunt de acord să îi tragem de urechi când apar nereguli, însă nu în stilul pur românesc. Chiar şi utilizatorii Orange, Telekom sau Vodafone ar trebui să le fie recunoscători. Credeţi voi că în 2016 aţi fi putut avea 10 GB de internet pe mobil la viteze 4G cu 10-15 euro pe lună dacă Digi Mobil nu era pe piaţă?