Datorită unui articol scris de Emil, foarte mulţi utilizatori gadget.ro au putut beneficia în noaptea de 5 spre 6 decembrie de posibilitatea achiziţiei smartphone-ului LG G4 dual-sim la un preţ foarte scăzut. Eroarea a apărut pe site-ul celor de la QuickMobile, iar timp de 9 ore s-a putut comanda acest smartphone la preţul de 224.90 lei faţă de 2249 lei cât ar fi fost valoarea corectă.
De ce QuickMobile nu putea onora toate comenzile?
În această dimineaţă QuickMobile a trimis un comunicat de presă prin care anunţa că nu poate onora comenzile realizate cu preţ greşit. În total au fost realizate peste 3000 de comenzi (ei spun că au fost 3000 clienţi, însă pare uşor exagerată această cifră) la preţul de 224.90 lei. Voi lua această cifră drept etalon.
La 3000 de comenzi, cu o diferenţă de preţ de 2024.1 lei / produs / comandă, rezultă o pierdere de 6.072.300 lei, adică aproximativ 1.358.456 euro. Da, aţi citit bine. Dauna este de peste 1.3 milioane de euro. În anul 2014 QuickMobile a avut afaceri de 45 milioane euro, iar suma pe care ar fi trebuit să o acopere ar fi reprezentat aproximativ 3% din total cifră de afaceri. Atenţie că nu vorbim de profit.
Nu vreau să credeţi că le iau apărarea. Şi eu am comandat un LG G4 dual-sim de la ei cu preţ redus, deci şi eu am fost afectat de decizia lor. Dar aş vrea să gândiţi la nivel macro. Este imposibil să acoperi o asemenea daună raportat la businessul QuickMobile. Nici eMAG nu cred că ar fi putut plăti o asemenea sumă dacă se aflau în această situaţie.
Răspunsul lor a fost unul destul de demn. Au oferit un voucher de 50 de lei pentru toţi cei care au comandat smartphone-ul cu preţ greşit. Vorbim de o sumă de peste 30.000 euro pe care şi-o asumă. Eu acum am primit voucherul şi nu scrie nicăieri că am fi condiţionaţi de un minim de comandă. De 50-60 lei vă puteţi lua un card de memorie, ceva huse sau căşti. Nu se compară cu LG G4 dual-sim, dar tot e ceva.
Am văzut foarte multe comentarii de oameni dezamăgiţi (să nu folosesc un cuvânt mai dur), însă personal nu le cred întemeiate. Nu ai cum efectiv să acoperi asemenea pagubă. Sunt conştient că românul aleargă după chilipiruri, după “mocăciuni”, însă cei care au o logică realistă în spate îşi pot da seama că un business nu este sustenabil dacă ar suporta asemenea pierderi. În spatele site-ului QuickMobile sunt oameni. Oamenii greşesc.
Chiar dacă efectul încă nu a trecut, QuickMobile trebuie să înveţe din această întâmplare. Sfaturile lui Emil de aici şi ale lui Ervin de aici sunt excelente şi ar trebui luate în considerare. Pe viitor nu ar trebui să mai existe asemenea erori, dacă vor ca afacerea QuickMobile să meargă în continuare.
Update: Eu am dat o comandă pentru un card microSD de 32 GB clasa 10 şi mai am de plătit după aplicarea voucherului 9.9 lei. În plus se oferă si transport gratuit.