Am văzut că s-au strâns multe reacții la articolul legat de QuickMobile și ce au declarat LG și Samsung în ce privește garanțiile produselor comercialiate de către respectivul shop online.
Am fost primul din zona site-urilor de tehnologie ce a colaborat cu QuickMobile, de pe la sfârșitul lui 2011 și început de 2012. Testam cele mai noi telefoane și tablete cu ajutorul QM. Situația era win – win. Noi aveam produse de top și implicit recenzii pe site, iar ei primeau expunere.
Între timp, QM a crescut enorm, iar în 2015 s-ar putea să fie chiar peste eMAG în ce privește vânzarea de telefoane mobile, pilonul central al echipei din Baia Mare. Ca idee, CEO-ul evoMAG spunea că 25% din vânzările făcute în 2015 sunt telefoane mobile, 1 din 4 produse. Mi se pare de-a dreptul enorm și arată boom-ul pe care smartphone-urile l-au prins în ultimul an și jumătate.
QuickMobile a apărut dintr-o necesitate existentă în piață. În sensul că multe produse de top nu ajungeau în țara noastră din primul val, exista cerere și așa în lanțul trofic a apărut un magazin capabil să acopere nișa. iPhone-urile, dar și alte telefoane de top de la Samsung, Sony, HTC etc veneau cu câteva luni întârziere.
QuickMobile s-a extins în ritm susținut, boom-ul smartphone-urilor a ajutat mult;
QM a strâns relațiile cu distribuitori din Asia, America etc și în același timp a devenit furnizor pentru toate magazinele online și de retail clasic din țara noastră, printre altele au reușit să intre în parteneriat cu operatorii telecom (Orange, Vodafone, Telekom). Operatorii îi spun QM când au cerere pe anumite modele, cerere pe care nu o pot satisface și ajustează stocurile prin intermediul Electro Distribution.
Dacă-mi amintesc corect, business-ul a fost de peste 40 – 45 milioane euro în 2014, iar pe canal propriu și în magazinele sale de retail, QM și-a acontat în jur de 15 milioane, restul în calitate de furnizor (Carrefour, Auchan, Altex, eMAG, evoMAG, PCgarage, ITgalaxy și lista este lungă, lungă).
În acest boom au intervenit și telefoanele chinezești, aflate pe val în momentul actual. Aici mă refer la Xiaomi, OnePlus, Meizu, anumite modele de Lenovo etc. Acest cumul de factori a transformat QuickMobile într-un jucător național de top.
Pe de altă parte, cei ce fac importul oficial de telefoane, tablete etc se văd cu buza umflată, QM le-a furat pâinea din mână și a făcut asta chiar din mers. Fiecare filială locală raportează ceea ce a vândut într-un an, pe baza acestor valori primește bugete de advertising, o anumită dimensiune a echipei din România etc. Ceea ce vinde QM se vede contorizat la filiala unui brand A-list din Asia, America etc. Ei pot cere bugete mai mari la compania-mamă, bonusuri și toate cele.
Depozitul QuickMobile de la Baia Mare;
Plus că fiecare filială se trezește cu service-urile asaltate, iar de multe ori sunt produse cu firmware de Asia. Asta și pentru că sunt destui cei ce caută direct lista service-urilor autorizate și se așteaptă la activarea garanției fără a comunica cu QM. Nu au idee de cum stă treaba în piață și trebuie să precizez că nu-i incriminez în vreun fel.
Acum nu știu ce rată de return are QM în service. Ei se axează pe produse premium, teoretic, se întorc sub 5%. Șeful lor a avansat valoarea de sub 2%. O să încerc a afla detalii, revin cu informații într-un articol detaliat. Este clar că nu se întorc produse în service la QM cum se întâmplă cu telefoanele B-brand de 250 – 300 lei.
QuickMobile va merge mult și bine în perioada următoare. Asta pentru că niciodată nu se va întâmpla ca România să fie în primul val la absolut toate telefoanele lansate global. Mereu va fi un apetit spre a avea un gadget în premieră, spre exemplu, Samsung GALAXY Note 5. Plus că QM și-a stabilit rețele foarte bine puse la punct, atât ca import de produse cât și ca rețea de distribuție. Aș face pariu că oferă discount mai mare către eMAG & restul față de ceea ce oferă un producător A-list.
Imagine din service-ul QuickMobile;
Nu vreau să fiu avocatul QM, dar mă gândesc că nu ar fi încheiat atâtea parteneriate dacă nu ofereau reparații în mod real ale produselor defecte. S-ar putea ca feedback-ul mai negativ să fi fost primit la început. Pe de altă parte, QM ar trebui să-și facă temele mai bine. În sensul că anumite telefoane nu au ce căuta în România, Lenovo K3 este un smartphone 2G neavând spectru radio în rețelele de la noi. Uneori, dintr-un avânt prea mare au adus telefoane fără certificare CE sau cu încărcătoare gândite pentru alte piețe globale.
Cred că ar fi util din partea magazinelor online și de retail partenere ale QM să specifice ce produs este destinat pieței europene cu garanție activabilă și ce modele sunt specifice Asiei, spre exemplu sau mai simplu ce a venit prin QM și ce a sosit prin filiala locală a ASUS, Samsung, LG etc. Clientul ar face o achiziție în mod conștient, fiind informat. Astfel ar fi mai puține discuții în online. My 2 cents.