De ce Samsung domină piața de telefoane mobile

31/03/2013

Am primit multe comentarii pe site în care HTC One X în 2012 și HTC One în 2013 sunt apreciate. Designul ar fi punctul forte față de plasticul de pe SGS III și Galaxy S4. Totuși, Samsung vinde cel mai bine, de la o piață emergentă precum România la altele avansate precum cele din Europa de Vest.

Sunt câteva elemente cheie pe care compania ce a pornit din Coreea de Sud le-a înțeles și le-a aplicat de-a lungul ultimilor trei ani de zile. Avansul lor a început cu Samsung Galaxy S în 2010 și va continua în mod cert cu Galaxy S4 în 2013. Zvonurile indică lansarea locală a lui S4 de la mijlocul lui aprilie. S-ar putea să vină exact înaintea lui HTC One ce abia în 6000 de unități a ajuns prin Taiwan.

Care a fost strategia câștigătoare a Samsung?

1. Telefoane pentru toată lumea. Ei nu au dat cu pumnul în piept și să anunțe la nivel de CEO că nu-i mai interesează telefoanele low-cost. Mereu au avut grijă să aibă o gamă variată și au dat un refresh periodic atât pentru telefoane Android ieftine cât și la nivel de feature phone.

2. Prețurile telefoanelor Samsung nu au ieșit în evidență în sens negativ. Au avut grijă ca telefoanelor lor să fie best buy față de concurență. HTC a venit mereu cu prețuri mari și le-a adaptat abia după ce vânzările nu s-au ridicat la așteptările lor. Sony face ceva similar. Samsung Galaxy S III și Galaxy Note II aveau un cost de achiziție cât de cât ok la momentul în care au sosit oficial în țara noastră.

3. Un smartphone de top pe an. HTC nu s-a lăsat  nici în 2012 și după HTC One X a venit cu HTC One X+, HTC Butterfly, HTC Droid DNA. Nu m-aș mira să văd un HTC One+ din vară. La Samsung s-a mers pe altă strategie, ceva în genul Apple. Nu s-au grăbit cu lansările și au preferat să dezvolte intensiv un nou vârf de gamă și să-l anunțe la momentul oportun.

4. Update-urile software vin mai greu, dar mai bine mai târziu decât niciodată. Samsung Galaxy S II a primit Android 4.1.2 Jelly Bean, HTC Sensation din câte știu a rămas la 4.0 Ice Cream Sandwich și acela primit cu greu. Nici alte companii ce produc telefoane Android nu stau mai bine. La Samsung a existat și presiunea publicului, au vândut zeci de milioane de unități. Există și un suport mai mare din partea celor care produc custom ROM-uri pentru că au o piață mai mare de desfacere pentru software-ul lor.

5. Marketing agresiv. Ceva similar a făcut și Apple sub conducerea lui Steve Jobs în SUA, dar Samsung a aplicat rețeta la nivel global.

6. Hardware puternic pe telefoane, spațiu de stocare mare, display bun și software care să-i individualizeze față de concurență. Asta a făcut compania sud-coreeană și a fost vizibil îndeosebi la Samsung Galaxy S III și la Samsung Galaxy S4.

7. Mare parte din componentele telefonului sunt realizate in-house, în fabricile Samsung și apelează mai puțin la furnizori externi. Un punct forte al Samsung față de concurență și asta pentru că au știut din timp să se orienteze. Sunt sigur că și alte companii rivale ar fi putut să facă ceva similar, să adopte un astfel de model de business. Au preferat să adopte alte strategii care s-au dovedit a fi greșite.

Samsung și-a propus și mai mult în 2013. Vor veni cu propriul sistem de operare și va fi de văzut dacă nu cumva este o pălărie prea mare pentru ei.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.