Digi Mobil este singurul operator telecom ce a câştigat clienţi prin portarea numărului de telefon mobil în 2017

18/02/2018

Portarea numărul de telefon mobil dintr-o reţea în alta a luat amploare începând cu 2014, an în care RCS & RDS a relansat Digi Mobil şi a venit în piaţă cu abonamente la preţuri derizorii. Oferta agresivă a operatorului albastru a obligat şi ceilalţi jucători să îşi regândească strategiile, astfel ne putem bucura astăzi de abonamente şi oferte PrePay foarte avantajoase.

Conform datelor colectate de ANCOM şi publicate de zf.ro, în 2017 singurul operator care a câştigat în mod real clienţi de pe piaţa de telefonie mobilă prin portare a fost Digi Mobil. Acesta a reuşit să atragă peste 384.000 numere şi să piardă puţin peste 48.000 numere, adică un plus de aproximativ 336.000 numere.

Chiar dacă luate ca întreg cifrele sunt solide, ultimele luni din 2017 au schimbat cumva trendul, Digi Mobil începând să atragă din ce în ce mai puţine numere şi piardă din ce în ce mai multe. Nu sunt încă îngrijorătoare, însă acestea reprezintă un mic semnal de alarmă pentru operatorul controlat de miliardarul Zoltan Teszari.

Celelalte 3 mari companii îşi impart pierderile astfel:

  • Orange a pierdut prin portare peste 66.000 numere;
  • Vodanfone a pierdut prin portare peste 128.000 numere;
  • Telekom a pierdut prin portare peste 141.000 numere.

Mai există doi mici operatori virtuali, AKTA şi Lycamobile, însă cifrele obţinute de aceştia sunt nesemnificative la total.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.