Ford investeşte foarte mulţi bani în divizia de maşini electrice, lucru absolut normal în contextul în care piaţa auto se îndreaptă către o electrificare generalizată.
Marea problemă a celor de la Ford, una existentă la mai toţi giganţii din domeniu, este că această mini revoluţie a venit prea repede şi nu le-a oferit timp suficient pentru adaptare. Având în spate structuri birocratice masive, trecerea se face greoi şi cu pierderi colosale.
Dacă lupii tineri din piaţă au crescut repede, uriaşii de piatră încearcă să se dezvolte din mers şi investesc sume uriaşe în dezvoltarea de noi tehnologii, în speranţa că în viitor acestea vor aduce şi roadele mult aşteptate. Momentan acestea sunt trecute doar la capitolul piederi, Ford anunţând o gaură de 2.5 miliarde de dolari în primele şase luni ale anului pentru divizia de maşini electrice.
Specialiştii estimează că până la final de 2024 Ford va pierde undeva între 5 şi 5.5 miliarde de dolari cu divizia de maşini electrice, o sumă uriaşă ce trage în jos rezultatele finale ale companiei (spre exemplu, divizia de maşini cu motoare termice a fost pe profit 1.2 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului).
Reprezentanţii Ford rămân încrezători şi susţin că într-un viitor nu foarte îndepărtat divizia de maşini electrice va deveni profitabilă.