Nu cred că greșesc când spun că LG este cel mai mare producător de paneluri OLED pentru televizoare în momentul de față, iar mai toate companiile ce au OLED în portofoliu îl au pe LG ca furnizor.
Rtings.com este o publicație tech ce a făcut un test intensiv pe OLED-urile LG.
Care a fost scenariul de test?
- 6 televizoare OLED LG C7;
- 5 unități setate la luminozitate 200 nits, iar nr. 6 pe luminozitate maximă;
- testate din ianuarie, 5 ore pornite cu pauză de 1 oră (ciclu repetat de 4 ori pe zi);
- 2 televizoare setate pe CNN, unul dintre ele pe luminozitate maximă;
- alte unități setate pe FIFA 18, NBC și programe de sport.
Care au fost concluziile?
Efectul de burn-in a apărut pe modelul setat pe CNN și cu luminozitate maximă (logo-ul și bara statică vizibile pe ecran). Așa s-a întâmplat și la OLED-ul ce rula FIFA 18 (doar că nu la fel de pregnant precum la cel cu CNN și luminozitate mare).
Modelele setate pe NBC și programe de sport nu au avut probleme.
LG promite 30000 de ore de funcționare până când efectul de burn-in își poate face apariția, iar în testele Rtings acest lucru s-a întâmplat după 4000 de ore. O situație similară s-a întâmplat pe aeroportul din Seul, iar OLED-urile au fost schimbate cu LCD-uri (acolo erau doar câteva luni de funcționare, cele 30.000 de ore = 1250 zile = 3.42 ani).
Personal, consider că nu-i o situație chiar așa de neagră. Este clar că LG nu și-a făcut temele și supralicitează, dar să fim serioși. Important este pe un OLED să nu ai fix același conținut în mod repetat pe luni de zile, iar asta într-un scenariu de utilizare real nu prea se întâmplă.