Primele informaţii despre trenul automotor Leon au apărut anul trecut, însă iată că acum Grupul Grampet prin Electroputere VFU Pașcani este gata de lansarea oficială a primului Diesel Multiple Unit (DMU) construit în România după cel de-al Doilea Război Mondial.
Proiectat şi realizat împreună cu 180 de ingineri şi tehnicieni de la Electroputere VFU Pașcani, trenul automotor Leon este compus din trei vagoane cu o capacitate totală de 155 de locuri, are un interior modern şi comfortabil şi este dotat cu toate cele necesare unei călătorii plăcute (aer condiţionat, spaţii mari pentru bagaje şi biciclete, toalete ecologice etc.).
Trenul automotor Leon a parcurs cu succes peste 30.000 de kilometri în diverse teste şi pentru a primi certificarea CE obligatorie. Acesta foloseşte Power-Pack-uri MTU eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, respectă normele de poluare III B şi atinge o viteză maximă de 120 kilometri / oră.
Gândit pentru transport regional, Leon ar putea ajunge în curând şi pe magistralele feroviare din România, asta dacă Grupul Grampet va câştiga licitaţiile organizate de stat.
Grampet Group operează în Bulgaria, Ungaria, Croația Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia, fiind cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est. Acesta operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.
Sursa: profit.ro