În luna decembrie am avut şansa să testez pentru prima dată o cameră video de acţiune. Acest tip de gadget nu este încă atât de popular în rândul maselor, de aceea nici nu se oferă foarte des astfel de device-uri la test. Prin amabilitatea celor de la Elephone am primit la review camera video Elephone Explorer, o jucărie mai mult decât interesantă.

Chiar dacă nu este un gadget foarte scump, Elephone Explorer ştie să filmeze 4K (chiar dacă cu doar 15 fps), dispune de conectivitate Wi-Fi, rezistă la adâncimi de până la 30 m (noi am testat doar până la 20 cm :) ) şi aş putea spune că poate fi un amic de nădejde pe parcursul oricărui tip de călătorie. Personal văd un astfel de gadget ca pe un accesoriu important în escapadele de weekend sau în concediu. Mai multe detalii despre Elephone Explorer puteţi citi în cele ce urmează.

Specificațiile detaliate pentru Elephone Explorer:

specificatii

Design

elephone-explorer-31-960x640

Pachetul de retail este unul foarte bogat. În interiorul acestuia regăsim camera video propriu-zisă, un manual ajutător şi o mulţime de accesorii. Sunt peste 10-12 tipuri de elemente ajutătoare ce transformă Elephone Explorer într-un device complet. Avem carcasa subacvatică ce promite o rezistenţă de până la 30 m adâncimce, o apărătoare pentru cameră, diverse cleme, bride, curele etc. Pachetul conţine tot ce ai nevoie pentru a filma cele mai tari aventuri în cele mai dificile condiţii.

La capitolul estetică Elephone Explorer se încadrează în media altor camere video de acţiune din această gamă de preţ. Ea vine în mai multe variante de culoare: negru, alb, roz, galben, albastru, bej şi argintiu, însă versiunea testată de noi a fost cea neagră. Camera este construită în totalitate din plastic, cu finisări excelente şi dimensiuni foarte reduse. Este atât de compactă încât (exagerând puţin) poate fi purtată ca un breloc. Oricum ar fi încape lejer în palmă.

Dacă montăm accesoriile din pachet camera ia proporţii. De exemplu cu carcasa subacvatică montată Elephone Explorer îşi dublează dimensiunile ajungând a fi destul de mare. În rest aş putea spune că este foarte bine realizată, fără a avea elemente de estetică ieşite din comun.

Utilizare și funcții

elephone explorer (25)

Elephone Explorer poate fi utilizată atât prin intermediul butoanelor fizice existente pe suprafaţa sa, cât şi din aplicaţia dedicată ELE Cam ce este compatibilă cu sistemele de operare iOS şi Android.

Camera video are 4 butoane fizice ce îţi facilitează operarea întregului sistem şi setări. Există butonul power, butonul de confirmare şi tastele de tipul sus/jos. Butonul power este aşezat în zona frontală lângă senzorul foto şi permite închidere/deschiderea device-ului, trecerea de la un sistem de filmare la altul sau intrarea în setări. Butonul de confirmare este poziţionat în zona superioară, pe latura de sus şi are rolul de a face tranziţia între funcţiile camerei, de a realiza fotografii sau de a porni/opri o filmare. Ultimele sunt cele două taste sus/jos. Acestea sunt poziţionate lateral dreapta şi sunt utile pentru navigarea în meniu şi pentru activarea/dezactivarea Wi-Fi-ului.

Există 3 moduri pentru captare: modul pentru filmare standard, cel pentru poze, iar ultimul este dedicat filmării în slow motion. Aceasta din urmă se face doar la 1080p cu 60 fps şi 720p cu 120 fps. Filmarea standard se poate realiza în format 4K la 15 fps, 2.7K la 30 fps, FullHD la 30/60 fps şi HD la 30/60/120 fps, în timp ce fotografiile pot fi făcute la 16 / 12 / 8 / 5 / 2 megapixeli.

În meniu regăsim mai multe funcţii ale camerei împărţite pe 5 categorii:

• Cameră video – putem modifica standardul de filmare, înregistrare cu sau fără sunet, timpul de pornire al filmării, filmare în buclă sau în slow motion;
  • Cameră foto – putem selecta rezoluţia la care să se realizeze fotografiile, timpul de declanşare şi fotografie tip drama shot (excelentă pentru momentele de mişcare);
  • Setări generale – timpul de expunere, balanţul de alb, rotirea imaginii, activare/dezactivare Wi-Fi, frecvenţa luminii, activare/dezactivare pentru indicatorul LED, închidere automată şi aplicabilitate watermark;
  • Alte setări – limbă, dată, oră, formatare card, resetare la setările din fabrică şi informaţii despre softul utilizat;
  • Ieşire – se iese din meniu.

Cum spuneam mai devreme, Elephone Explorer poate fi utilizat şi prin intermediul aplicaţiei ELE Cam. Aceasta poate fi descarcată gratuit din Google Store şi App Store, sau de pe site-ul elephone.hk. Aplicaţia se conectează la smartphone/tabletă prin intermediul Wi-Fi. Pentru a face acest lucru trebuie să activaţi Wi-Fi-ul de pe camera video, să vă conectaţi la acesta (reţeaua Wi-Fi “ELE-Cam” şi parola “12345678”) şi cam atât.

Din aplicaţia ELE Cam se pot face aproximativ aceleaşi activităţi precum cele realiazate cu butoanele fizice, mai mult chiar puteţi vizualiza pe display-ul smartphone-ului/tabletei pozele sau filmările făcute deja. Din păcate acest lucru nu este prea plăcut deoarece filmările se încarcă foarte greu şi merg destul de sacadat, iar ce depăşeşte 200 MB trebuie descărcat în memoria device-ului pentru a putea fi redat.

Camera video și foto

elephone explorer (28)

Am ajuns şi în zona cu cel mai ridicat interes: foto şi video. Încă din start doresc să menţionez că mă voi raporta la preţul de comercializare când voi vorbi de calitatea oferită, deoarece la o analiză scurtă aş putea spune că nu este cea mai strălucită cameră video de acţiune.

Elephone Explorer filmează bine spre foarte bine pe timp de zi în format FullHD, în timp ce filmarea de noapte este decentă. Calitatea este în general bună, culorile sunt redate destul de natural, însă la capitolul contrast se putea mai bine. Elephone Explorer ştie să filmeze şi în format 4K la 15 fps şi aş putea spune că se descurcă onorabil. Se păstrează calitatea filmărilor, iar numărul redus de frameuri se simte uneori când înregistrarea pare a fi uşor în reluare.

Această cameră poate realiza fotografii la 16 megapixeli cu o claritate scăzută şi un contrast ce tinde foarte mult spre alb. Se pot face poze bune în condiţii excelente de lumină, însă cam atat. Nu recomand Elephone Explorer pentru calităţile sale fotografice, ci mai mult pentru un raport calitate – înregistrare video – preţ bun.

Vă las cu câteva imagini şi clipuri realizate cu Elephone Explorer:

Filmare 4K;

Filmare FullHD la 60 fps;

Filmare sub apă.

Conectivitate

elephone explorer (27)

Elephone Explorer nu stă rău la acest capitol dacă ne raportăm la categoria sa de preţ. Dispune de port microHDMI, microUSB şi Wi-Fi. Prin microHDMI te poţi conecta la un device extern pentru a reda filmări sau poze de pe cardul de memorie, prin microUSB încarci camera şi o conectezi la laptop / PC, iar prin Wi-Fi te poţi loga pe aplicaţia de smartphone/tabletă.

Nu am avut probleme de funcţionare ale celor 3 elemente de conectivitate, chiar dacă prin Wi-Fi redarea video este problematică. Filmările se întrerup destul de des, iar descărcarea unui clip pe smartphone durează o eternitate.

Autonomie

elephone-explorer-29-960x640

Un capitol la care Elephone Explorer nu excelează este autonomia. Bateria de 1050 mAh rezistă aproximativ 1 oră şi 20 minute de filmare la foc automat. Aş putea spune că se putea mai bine ţinând cont că vorbim de o cameră video de acţiune şi că de multe ori o căţărare pe munte sau o bălăceală la mare durează mai mult de o oră. Vă rămâne posibilitatea să selectaţi cele mai importante momente ce trebuie filmate sau să vă achiziţionaţi o baterie de rezervă.

Preț

În sesiunea de precomandă Elephone Explorer costa aproximativ 70 dolari. Acum o puteţi găsi la diverşi retaileri chinez cu 90 dolari (undeva la 360 lei), însă din informaţiile mele ştiu că vor mai fi promoţii în perioada imediat următoare care vor reduce preţul.

Update: Zilele acestea există o promoţie pe gearbest.com ce aduce Elephone Explorer la 65 dolari (aproximativ 270 lei).

Concluzii

elephone explorer (16)

Elephone Explorer este o cameră video de acţiune mai mult decât reuşită. Pentru 270 lei primiţi un device care ştie filmare 4K, un pachet complet de accesorii şi conectivitate suficientă pentru utilizare obişnuită. Dacă sunteţi pasionaţi de călătorie, Elephone Explorer poate fi un camarad de nădejde.

PRO

• foarte compactă și ușoară;
  • setările și funcțiile simple şi uşor de utilizat;