Black Friday 2015 a fost un eveniment cu bune şi cu rele, cu reuşite şi nereuşite, cu oameni mulţumiţi şi nemulţumiţi. Pentru eMAG se anunţa a fi campania cu cele mai multe vânzări într-o singură zi din istoria companiei, retailerul estimând vânzări de aproximativ 300 milioane lei.
Din păcate pentru comerciant socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. Conform unor prime estimări, eMAG a comercializat cu ocazia Black Friday 2015 un număr de 602.000 produse în valoare de puţin peste 202 milioane lei. Această cifră este destul de departe de ce şi-a propus retailerul şi chiar mai mică decât suma obţinută anul trecut: 205 milioane lei 165 milioane lei. Așteptările eMAG pentru Black Friday 2015 erau de aproximativ 205 milioane lei.
Dacă din acest punct de vedere sunt sigur că sunt dezamăgiţi, există şi informaţii optimiste pentru eMAG. În data de 20 noiembrie s-au numărat pe site-ul companiei peste 5.5 milioane de vizite, iar pentru prima dată au fost date mai multe comenzi de pe mobil decât de pe desktop (51% vs 49%).
Alte cifre impunătoare pentru cel mai mare retailer din România:
- 1050 clienţi au comandat peste 9.4 kg de aur;
- Timpul total petrecut pe site de vizitatori a fost de 116 ani;
- În primele 4 minute s-au vândut 100 de produse / secundă;
- Cea mai mare comandă făcută vreodată în online la eMAG: o maşină Range Rover ce a costat 85.590 euro;
- Peste 40.000 de comenzi pentru parteneri;
- Comenzi de peste 20 milioane lei pentru vânzătorii de pe eMAG Marketplace;
- Un vârf de 370.000 de clienţi simultani pe site;
- Peste 41.000 de telefoane mobile vândute într-o singură zi.
Trecând peste aceste cifre cu rezonanţă, în final îmi rămâne în minte o întrebare retorică: Oare de ce eMAG a avut anul acest vânzări totale mai mici decât anul trecut?