Uniunea Europeană a demarat în toamna anului trecut o investigaţie ce vizează maşinile electrice chinezeşti. Scopul acesteia este acela de a descoperi dacă modelele ieftine ajunse în Europa beneficiază în mod incorect de anumite subvenţii suplimentare acordate de statul chinez.
Investigaţia ce urmează a se finaliza în toamna acestui an a fost denunţată de China, iar mai nou există voci puternice şi din Europa care o contestă şi care nu sunt de acord cu impunerea de taxe vamale pentru maşinile electrice chinezeşti.
Şeful BMW, Oliver Zipse, a declarat presei că o astfel de decizie ar putea avea un efect exact invers decât cel aşteptat. Acesta susţine că Europa nu poate construi singură modele electrice competitive fără resurse sau componente din China, iar omologul său de la Mercedes-Benz, Ola Kallenius, este de aceeaşi părere.
Ambele companii au uzine în China şi îşi produc mai multe modele electrice în această ţară, deci există un interes crescut ca relaţia economică dintre China şi Uniunea Europeană să fie una cât mai strânsă. În plus, atât pentru BMW, cât şi pentru Mercedes-Benz, China este o piaţă esenţială în ceea ce priveşte vânzările (a doua pentru BMW, după Europa şi prima pentru Mercedes-Benz).
Foarte probabil această dispută va continua multe luni de acum înainte, fiecare producător încercând să îşi urmărească propriile interese.