După Orange și Vodafone a sosit și rândul Telekom să ofere informații legate de rezultatele atinse în al doilea trimestru din 2016, perioadă cuprinsă între lunile aprilie – iunie.
Telekom Romania Communications;
- venituri de 149.5 milioane euro – minus 0.7% față de T2 2015;
- profit de 15.2 milioane euro – minus 41.8% față de T2 2015. Telekom spune că au fost costuri operaționale mai mari cu interconectarea, chiria rețelei și costuri mai mari pentru conținutul TV;
- 310.314 clienți pe oferte convergente de tip MagentaONE – cu 126% peste T2 2015;
- 1.46 milioane clienți pe servicii TV – plus de 2.8% față de T2 2015;
- raza de acoperire cu fibră optică a crescut la 1.7 milioane gospodării, viteze de până la 1 Gbps și televiziune IPTV;
- 1.19 milioane clienți pe internetul broadband – scădere de 1.2% în T2 2016 față de T2 2015, veniturile din internetul fix s-au diminuat cu 4%.
Telekom Romania Mobile Communications;
- venituri de 110.1 milioane euro în T2 2016, creștere de 4.9% față de aceeași perioadă din anul trecut;
- 5.6 milioane clienți – scădere de 4.6% și 29% din clienții folosesc abonamente de telefonie mobilă;
- venitul mediu pe utilizator a înregistrat o creștere de 1.7% în T2 2016, dar nu s-a furnizat valoarea exactă a ARPU;
- acoperire 4G pentru 96 din populația urbană a României (au implementat acordul cu Orange).
Declarație oficială:
“Într-un mediu provocator, Telekom Romania prezintă primele semnale de creștere, ca urmare a recentelor inițiative strategice. Pachetele integrate fix şi mobil, MagentaONE, câștigă teren constant; segmentul TV, care oferă conținut unic, este în creștere, iar îmbunătățirea rapidă a serviciilor noastre de telefonie mobilă 4G atrage noi clienți, în special pe segmentul mobil de abonamente business. Cu toate acestea, presiunea din partea unui mediu puternic concurenţial şi a altor factori a afectat rata de creștere și performanța companiei, în general. De la începutul anului, am înregistrat o creștere de 20% a acoperirii rețelei de fibră optică, ajungând la aproape 1,7 milioane de gospodării şi, în acest moment, suntem capabili să oferim cele mai avansate servicii de comunicaţii de pe piață către o bază de clienţi în continuă extindere.
Interesul mai scăzut pentru serviciile mobile este parțial compensat de preferința clienților pentru servicii integrate. Prioritatea noastră pentru următoarea perioadă este să ne concentrăm asupra valorii adăugate pe care o oferim clienților, prin creșterea gradului de disponibilitate a rețelei de fibră optică, respectiv a acoperirii 4G, prin calitatea serviciilor și simplificarea interacțiunii cu clienții”, a spus Anastasios Tzoulas, Director Financiar, Telekom Romania.
Telekom crește pe TV, dar scade pe internet fix și telefonia mobilă. Aș avea curajul să spun că pe telefonia mobilă se înregistrează cea mai abruptă cădere. RCS-RDS cu al său Digi Mobil, dar și Vodafone + Orange cu oferte mai bune pe portare le fac viața grea.