Probabil că puţini dintre dumneavoastră ştiu faptul că Orange este o companie înfiinţată în Marea Britanie şi nu are niciun fel de rădăcini franceze. Compania mamă Orange a văzut lumina zilei în aprilie 1990 sub denumirea de Microtel Communications Ltd. Ulterior. În1993 numele a fost schimbat în Orange Personal Communication Services Ltd. şi tot în acel an a apărut şi faimosul slogan „The future’s bright, the future’s Orange”. Compania a fost cumpărată în octombrie 1999 de către Mannesmann AG, iar aceasta la rândul ei a fost achiziţionată în aprilie 2000 de către Vodafone UK. Din cauza faptului că în Marea Britanie nu se pot deţine două licenţe de telefonie mobilă de către aceeaşi companie, Vodafone UK a decis vânzarea Orange UK către cei de la France Telecom în mai 2000. Astfel a ajuns Orange o distinsă companie de telecomunicaţii franceză, abia la 10 ani de la naştere.
Revenind la subsidiara Orange România, căci despre ea vom discuta în acest articol, aceasta a apărut oficial în România în aprilie 1997, cand France Telecom a lansat în România compania MobilRom, cea care va furniza servicii de telefonie mobilă sub denumirea de Dialog.
Istoria Dialog începe încă din decembrie 1996, când compania MobilRom reuşeşte să câştige licenţa GSM. Imediat după licenţiere, la 21 aprilie 1997 MobilRom lansează numele şi logo-ul serviciului său de telefonie mobilă, Dialog, iar la 16 mai 1997 se realizează primul apel în reţeaua Dialog. Încă din 1997, Dialog lansează câteva servicii noi pe piaţa din România: la 1 iulie este lansat servicul de Roaming cu 7 ţări din Europa, iar la 3 noiembrie este lansat serviciul ALO GSM pe bază de cartele preplătite. În perioada 1998-1999 compania prosperă şi ajunge la peste 200.000 de clienţi. În această perioadă, Dialog a lansat servicii în premieră pentru piaţa de telefonie mobilă din România precum servicii de transmisie de fax şi date şi posibilitatea de acces la internet şi e-mail. În 1999 se lansează şi cel mai ieftin abonament de pe piaţă, Dialog Inedit ce costa doar 4 dolari.
Perioada 2000-2002 este una explozivă pentru compania MobilRom, ajungând în septembrie 2000 la 1 milion de clienţi. În această perioadă Dialog obţine certificatul de calitate ISO9001, o noutate pentru o companie de telecomunicaţii şi lansează noi servicii precum: accesul la un portal wap personalizat, serviciul de roaming pentru cartelă preplătită, serviciul de GPRS şi serviciul de mesaje multimedia. După achiziţionarea în anul 2000 a Orange UK de către France Telecom, aceştia hotărăsc ca toate subsidiarele sale să îşi schimbe denumire în Orange. Acest lucru se realizează şi în România la 5 aprilie 2002, când se face trecerea de la denumirea de Dialog la Orange.
Trecând către perioada post Dialog, piaţa telefoniei mobile cunoaşte o dezvoltare rapidă, atât la nivel internaţional, cât şi naţional. Astfel, numai în perioada 2003-2006, Orange România introduce servicii care în urmă cu 10 ani erau de domeniul SF-ului: serviciul de mobile banking (25 septembrie 2003), lansarea reîncărcării electronice (2 aprilie 2004), serviciul Wirefree BroadBand prin tehnologia Wireless IP în 3,5 GHz (21 iulie 2004), tehnologia EDGE în premieră în Sud-Estul Europei (15 octombrie 2004), portalul WAP Orange World (19 aprilie 2005), programul Orange Film (27 septembrie 2005), lansează soluţia BlackBeryy (3 octombrie 2005), serviciul Orange Shop (10 octombrie 2005), serviciul 3G (6 iunie 2006) şi se inaugurează primul concept store Orange (20 septembrie 2006). În decembrie 2004, Orange România ajunge lider de piaţă, iar la 28 decembie 2006 atinge în premieră pragul de 8 milioane de clienţi.
Perioada 2007-2011 este reprezentată de revoluţia adusă de smartphone-uri pe piaţa internaţională, iar Orange România şi-a continuat dezvoltarea de servicii cât mai folositoare pentru cei clienţii săi. Astfel, în iulie 2007 lansează serviciul de HDSPA, în mai 2008 lansează programul de telefonie şi internet cu Home&Office Pack, iar în august Orange aduce iPhone 3G în România. În perioada următoare, mai exact în septembrie 2009, Orange îşi schimbă portofoliul de abonamente, trecând la cele existente şi astăzi: Panteră, Fluture, Delfin şi Flamingo. În anul 2010, Orange aduce în premieră în România iPhone 4, lansează în premieră un telefon special pentru seniori, iar ca servicii lansează magazinul de aplicaţii Orange App Shop, cartela PrePay suporter şi posibilitatea de a cumpăra bilet de metrou cu telefonul mobil. De asemenea, în anul 2010 Orange a lansat un nou slogan, „Fiecare zi se schimbă cu Orange”, ce doreşte să exprime angajamentul companiei de a face dintr-o transformare digitală a lumii noastre, o realitate simplă şi utilă pentru toţi.
Astăzi, Orange România este lider de piaţă cu 10,087 milioane de clienţi şi venituri de 220 de milioane de euro la 31 martie 2012. Orange oferă o gamă extinsă de soluţii de comunicaţii clienţilor săi, atât utilizatori individuali, cât şi companii.