Facebook dezvoltă o funcție ce va fi implementată în viitorul apropiat. Pur și simplu, te va atenționa când ești gata să dai share la o știre veche.
Te anunță dacă știrea respectivă este mai veche de 90 de zile. Mi se pare o mișcare inspirată, am văzut de multe ori share-uri pe informații ce nu mai erau de actualitate, dar prezentate ca și cum s-ar fi întâmplat de curând. Algoritmul Facebook ar putea fi suficient de dezvoltat ca să descopere și situațiile când sunt folosite imagini sau materiale video, dar prezentate în corelație cu alt eveniment mai recent.
Twitter a testat o altă funcție interesantă. Îi întreabă pe utilizatori înainte de a da un share dacă au citit materialul respectiv. Adevărul că de multe ori se citește titlul și se dă share, fără a citi conținutul în întregime. Știți că de multe ori se folosește un titlu, dar conținutul prezintă cu totul altceva.
Este interesant cum Facebook se întoarce către zona de știri de pe platformă. Acum câțiva ani de zile vorbeau de comunitate, de prezentarea postărilor personale, știrile trec în plan secund etc. Realizează că printre altele au devenit și o revistă a presei (din păcate, multe persoane se informează strict de pe wall-ul din Facebook, lasă algoritmul să le ofere informații care să le mărească fobiile etc).