Falimentul Euroins se anunţă a fi cel mai scump din istoria pieţei de asigurări (peste 5 miliarde de lei)

/
/
10 sept.
/

În anul 2021 Euroins deţinea 35% din piaţa de asigurări RCA, iar în momentul deschiderii procedurii de faliment erau în vigoare peste 2 milioane de poliţe RCA emise de Euroins.

Pentru că acest asigurator era liderul pieţei, dezastrul se anunţa încă de la început ca fiind unul de proporţii, iar după primele analize şi verificări furnizate de lichidatorul judiciar CITR, acesta se anunţă ca fiind unul istoric pentru piaţa de asigurări.

Conform CITR falimentul Euroins ar putea costa peste 5 miliarde de lei, adică peste 1 miliard de euro. Vorbim de:

  • 600 de milioane de lei în creanţe admise;
  • 4.47 miliarde de lei în creanţe potenţiale.

Dacă în cazul creanţelor admise vorbim deja de datorii certe, în cazul celor potenţiale vorbim de estimări, inclusiv cele ale unor posibile daune nematerializate încă. La început de septembrie existau în piaţă înca 1.6 milioane de poliţe active, iar fiecare accident ce implică un autoturism cu poliţă RCA Euroins se transformă într-o nouă datorie pentru FGA (Fondul de Garantare a Asiguraţilor).

Ca să înţelegeţi dimensiunile dezastrului, anterior, în România, au mai existat trei mari falimente: Astra Asigurări, Carpatica ASIG și City Insurance. Falimentul Astra Asigurări a costat undeva la 550 milioane de lei, cel al Carpatica ASIG a costat aproximativ 500 milioane lei, iar cel al City Insurance se estimează să depăşească 1 – 1.2 miliarde lei.

Teoretic, falimentul Euroins va fi cam de cinci ori mai scump decât cel al City Insurance 🤯🤯🤯.

Via: digi24.ro
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Euroins, Euroins România
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…