Ford Edge 2018 gAuto

Ford Edge 2018 reprezintă facelift-ul modelului pe care l-am testat pentru site acum mai bine de un an și jumătate. Versiunea modificată spre a crește gradul de atractivitate beneficiază acum de un design revizuit, de o nouă echipare sportivă ST-Line și introduce mai multe sisteme de asistență a șoferului, precum și un nou motor diesel și o transmisie automată cu 8 trepte.

Ford își consolidează începând de azi gama de SUV-uri disponibile pentru piața europeană, dat fiind că unul din 5 vehicule Ford vândute pe Bătrânul Continent este un SUV. Astfel, Ford Edge 2018 aduce o grilă frontală mai lată, care oferă finisaje unice în funcție de versiune și o zonă frontală împrospătată, mai atletică. Farurile și stopurile LED standard pot fi completate de luminile de zi LED specifice, în timp ce capota redesenată impune o postură mai agresivă.

Cu ocazia acestui facelift, Ford Edge poate fi ales și în varianta sportivă ST-Line, ce se adaugă versiunii premium Vignale, celei Titanium sau echipării Trend. Ford Edge 2018 ST-Line oferă un design inspirat din cel al gamei Ford Performance și include o grilă frontală superioară a cărei ramă este acoperită într-o nuanță neagră, jante de aluminiu standard de 20 de inch, opțional de 21 de inch, țevi duble de evacuare cu terminații cromate, iar în interior avem piele perforată Miko – Dinamica pe scaune, piele perforată pe volan și schimbătorul de viteze, cusături roșii pe levierele
cutiilor de viteze manuale, precum și pedale din aluminiu, plafon tapițat în culoarea neagră și covorașe premium din velur.

Pe partea de motorizări, Ford Edge 2018 introduce noul motorul diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri și 238 CP, ce este combinat cu sistemul de tracțiune integrală Intelligent All Wheel Drive. Noul agregat utilizează o turbină mică de presiune ridicată și una de dimensiuni mari de presiune scăzută, ce lucrează în serie la turații joase, în timp ce la turații mari turbina de capacitate mare lucrează singură.

Este propusă, de asemenea, și o versiune de 190 CP a mototrului EcoBlue de 2.0 litri în combinație cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte și cu același sistem de tracțiune integrală.

O nouă transmisie Ford cu opt rapoarte a fost concepută pentru a optimiza suplimentar consumul de carburant. Aceasta oferă sistemele Adaptive Shift Scheduling, care analizează constant diferitele stiluri de condus pentru a optimiza momentele schimbărilor de trepte și Adaptive Shift Quality Control, care preia informații din mediul înconjurător și din partea mașinii pentru a ajusta presiunea asupra ambreiajului în favoarea unor schimbări de treaptă constant line.

Tehnologiile de asistență la condus ce vor fi disponibile pe Ford Edge 2018 sunt:

  • Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune inițială. Încetinirea vehiculului are potențialul de a limita leziunile pasagerilor și daunelor asupra mașinii;
  • Asistența suplimentară în coloana de direcție la evitarea obstacolelor îi ajută pe șoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă pentru a evita coliziunile. L-am văzut la lucru acum mai bine de un an de zile, pe un prototip;
  • Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire și Fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașinile din față și reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic ușor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare.
  • Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort – Blind Spot Information System;
  • Limitatorul inteligent de viteză – Intelligent Speed Limiter;
  • Sistemul de avertizare la părăsirea benzii – Lane Keeping Alert;
  • Sistemul de asistență pre-coliziune cu depistarea pietonilor – Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection;
  • Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere – Traffic Sign Recognition;
  • Sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular – Cross Traffic Alert;
  • Sistemul de asistență activă la parcare cu parcare perpendiculară – Active Park Assist with Perpendicular Parking;
  • Asistentul de parcare laterală – Side Parking Aid;
  • Sistemul de asistență la ieșirea din parcare – Park Out Assist;
  • Farurile adaptive – Adaptive Front Lighting System și fază lungă non-intruzivă pentru ceilalți participanți la trafic – Glare-Free Highbeam.
  • Direcția adaptivă – Ford Adaptive Steering.

Ford Edge 2018 poate fi echipat opțional cu un panou de încărcare wireless pentru aparatele compatibile, precum și cu un plafon panoramic care acoperă cea mai mare parte a acoperișului. Levierul frânei de mână a fost înlocuit de un buton ce acționează electric frâna de parcare.

Sistemul de infotainment SYNC 3 dispune de touchescreen de 8 inch și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Pasionații audio pot alege opțional un sistem de sunet B&O Play cu procesor de sunet digital cu 10 canale, ce controlează și egalizează separat fiecare incintă acustică. Instrumentarul de bord 3D este complet configurabil și le oferă șoferilor posibilitatea de a personaliza așezarea și forma vitezometrului, a turometrului și a ecranelor cu informații legate de rulare.

Putem spune că acum Ford are în oferta pentru Europa o navă amiral înțesată cu tehnologii moderne, ce propune noi motoare diesel și transmisii mai eficiente. Nu-mi rămâne decât să mă întreb când vor aduce și o versiune hibrid pentru Edge?

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.