Google și Samsung au încheiat o înțelegere ce a dus la apariția WearOS 3, iar Galaxy Watch 4 este singurul smartwatch cu acest sistem de operare. Probabil, pe baza succesului înregistrat vom vedea în viitorul apropiat și alte ceasuri smart cu cel mai nou software WearOS.
Datele oferite de către Counterpoint Research ne arată ce impact a avut această mutare în piața de smartwatch-uri pe T3 2021 (1 iulie – 30 septembrie).
- Apple – 22% din piață în T3 2021 vs 28% în T3 2020 (scădere de 6 procente, dar și pentru că seria Watch Series 7 a fost lansat cu întârziere);
- Samsung – 14% din piață în T3 2021 vs 10% în T3 2020 (creștere de 4 procente și Samsung ajunge pe locul al 2-lea);
- Amazfit – 6% în T3 2021 vs 5% în T3 2020 (creștere de 1 procent);
- Imoo – 6% în T3 2021 vs 7% în T3 2020 (scădere de 1 procent);
- Huawei – 5% în T3 2021 vs 14% în T3 2020 (scădere de 9 procente);
- Garmin – 5% în T3 2021 vs 4% în T3 2020 (creștere de 1 procent);
Seria Watch 3 de la Huawei nu a performat așa cum ne-a obișnuit compania chineză. Acum nu știu cum au stat cu stocul de componente și smartwatch-uri în piață. Am observat că mereu au avut promoții sănătoase pe modelele cu preț de până în 4 – 500 lei (cel puțin la nivel național).
Xiaomi nu ajunge în top, dar compania la care deține procente importante se află pe locul al 3-lea. Imoo este o supriză și nu am idee cum au ajuns în top 5. Presupun că sunt ceasuri ieftine, cu preț de până în 40 – 50 dolari.
WearOS crește ca pondere în ce privește sistemele de operare de pe smartwatch-uri de la 4% în T3 2021 la 17% în T3 2021. Cererea de smartwatch-uri în T3 2021 a depășit așteptările. 60% din comenzi au venit din Europa și America de Nord.