Uniunea Europeană va ancheta din nou gigantul american Google, de data aceasta vorbim de practici monopoliste în piaţa de advertising online.
Mai multi concurenţi din această piaţă au sesizat autorităţile europene în legătura cu politicile Google din segmentul reclamelor online. Se pare că intermediarii Google ar oferi diverse reduceri astfel încât serviciile acestora să fie folosite de clienţi în detrimentul competiţiei.
Conform unui chestionar trimis rivalilor Google și terțelor părți la începutul acestui an, executivul comunitar i-a întrebat dacă advertiserii au primit reduceri atunci când utilizează intermediarii Google, care permit agențiilor de publicitate sau agențiilor media să cumpere publicitate de la mai multe surse. Răspunsurile pozitive primite în cadrul acestui chestionar i-a îndemnat pe oficialii europeni să deschidă un caz.
Pentru Google veniturile din reclamele online sunt foarte importante, în 2020 peste 147 miliarde de dolari provenind din această sursă.
Reprezentanţii Uniunii Europene au afimat că investigaţia va fi finalizată până la sfârşitul acestui an, iar dacă se dovedeşte că Google a profitat de puterea sa dominantă din piaţă de advertising online, atunci ar trebui să ne aşteptăm la o nouă amendă generoasă.