Grupul auto Stellantis avertizează Uniunea Europeană: amenzile pregătite de voi ar putea duce la închiderea de fabrici!

gAuto
/
/
5 iul.
/

2025 se anunţa încă din primele zile un an extrem de provocator, asta deoarece de anul acesta restricţiile impuse de Uniunea Europeană la nivel de emisii sunt din cele mai dure:

  • media emisiilor CO2 / maşină nu trebuie să treacă de 93.6 g/km;
  • cota minimă din total vânzări generată de maşini electrice trebuie să fie de 25% la autoturisme şi de 17% la dubiţe.

În teorie, orice producător care nu ar fi respectat aceste cote, ar fi putut fi amendat cu până la 15.000 euro / maşină.

Doar că la presiunea industriei auto europene, Comisia Europeană a cedat şi va lua în calcul aplicarea de amenzi doar dacă cotele emisiilor stabilite nu vor fi respectate în intervalul 2025 – 2027 (şi nu direct în 2025 cum era gândită legea iniţial).

Spre exemplu, dacă un producător va avea în 2025 o medie a emisiilor CO2 / maşină de 100 g/km, acesta va avea la dispoziţie 2026 şi 2027 să reducă cotele, astfel încât la final, când se va trage linie după cei trei ani, media să fie sub 93.6 g/km. Dacă nici după cei trei ani media nu va fi respectată, atunci producătorul va fi amendat.

Problema majoră este că în continuare anumiţi producători nu reuşesc să facă paşi în direcţia cea bună, iar un astfel de exemplu este grupul auto Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall).

Recent, Jean-Philippe Imparato, directorul subsidiarei europene, a declarat în Parlamentul Italiei că Stellantis riscă amenzi de până la 2.5 miliarde de euro în următorii doi – trei ani, deoarece nu poate ţine în control cotele de CO2.

Se pare că grupul Stellantis nu reuşeşte să vândă prea multe maşini electrice pentru a echilibra media emisiilor CO2, astfel că are o singură soluţie pentru a evita amenzile: reducerea producţiei de maşini pe benzină şi motorină, aspect ce ar genera închiderea mai multor fabrici ale grupului.

O altă soluţie ar fi dublarea vânzărilor de maşini electrice, însă aceasta este aproape o utopie ţinând cont de oferta limitată şi preţurile mari pe care le practică brandurile din grup.

Via: economica.net
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…