ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile) a publicat raportul de înmatriculări auto valabil pentru primul trimestru al anului (perioada ianuarie – martie), iar cifrele par a sugera ca europeni încep să revină la origini şi cumpără din ce în ce mai multe automobile de la producători de pe bătrânul continent.
Foarte probabil că această schimbare să vină din haosul economic global din ultima perioadă, unul care a stârnit ceva, care a trezit mândria de a fi german, francez, italian, spaniol etc.
Şi ca să susţin şi cu cifre aceste afirmaţii, vă menţionez următoarele:
- Volkswagen – 364.641 unităţi vândute şi o creştere de 12.6% an pe an;
- Renault – 189.138 unităţi vândute şi o creştere de 17.7% an pe an.
- Cupra – 73.099 unităţi vândute şi o creştere de 48.7% an pe an;
- Alfa Romeo – 17.095 unităţi vândute şi o creştere de 35.7% an pe an;
Şi alte nume precum Skoda, Peugeot sau Dacia înregistrează creşteri, însă în cazul lor vorbim de plusuri de 1-3%.
Desigur că nu toate sunt roz, mărci precum Citroen, Opel, Fiat (în fapt mai toată mărcile Stellantis) stau destul de rău, însă aici mă gândesc că vorbim de o strategie greşită la nivel de grup, ceva nu merge în angrenaj.
Surprize neplăcute aduc şi Toyota (-6.4% an pe an), Volvo (-9.9% an pe an), Honda (-12.7% an pe an), Suzuki (-15.6% an pe an), Tesla (-37.2% an pe an) sau Mitsubishi (-43.9% an pe an).