Hisense este o companie chineză ce vinde produse electronice sub mai multe branduri (Hisense, Toshiba, Gorenje, Kelon, Ronshen). Când spun produse electronice mă refer la televizoare, sisteme de aer condiționat, frigidere, mașini de spălat și smartphone-uri.
Pe piața de televizoare din China dețin poziția de lider (18.1% în 2019, Skyworth pe locul 2 cu 14.1% și Xiaomi pe trei cu 11.8%, Samsung abia prinde poziția a 7-a). Planurile Hisense pentru Europa sunt mari și cu siguranță vor să muște puternic din cotele de piață deținute de Samsung, LG, Sony, Panasonic etc.
Un rol important în procesul de cucerire al pieței europene îl va avea fabrica de televizoare din Slovenia. În comunicat specifică faptul că produsele fabricate aici sunt destinate pieței europene.
Care sunt planurile în ce privește producția?
- în prima fază – 2 milioane de televizoare pe an cu 4 linii de producție;
- în a doua fază, în funcție de feedback-ul primit în piață – 4 milioane de televizoare pe an.
Ce investiții au realizat și numărul de angajați?
- 400 de locuri de muncă (330 de angajați în procesul de producție propriu-zisă);
- investiție de 7 milioane de euro.
Înțeleg că mare parte din producție este automatizată. De aici și numărul de angajați relativ redus la volumul de producție dorit încă din primul an (grosso modo: 5000 televizoare / angajat). Cert este că Hisense are planuri serioase pentru piața europeană, iar în lupta cu Samsung & co ar putea veni cu prețuri mai agresive, raport preț / specificații / experiență de utilizare atractiv. Altfel nu au nicio șansă. TCL mai tatonează piața locală, dar nu am date legate de vânzări ca să văd dacă le-a ieșit pasența.
Companiile chineze intră timid și pe piața de TV-uri, iar brandurile din Coreea de Sud și Japonia vor avea încetul cu încetul un adversar pe măsură.
Spre comparație, Arctic a investit 150 de milioane de euro în fabrica de la Ulmi (2.2 milioane mașini de spălat / an).