HMD Global a vândut în 2 ani peste 70 de milioane de telefoane sub brandul Nokia

/
/
8 dec. 18
/

Pe 1 decembrie 2016 se înfiinţa HMD Global, companie care încă de la început a mizat pe nostalgia celor care au apreciat brandul Nokia în anii săi de glorie. Strategia a funcţionat excelent şi în doar doi ani au reuşit să comercializeze la nivel global peste 70 de milioane de telefoane mobile (aici sunt incluse atât smartphone-urile, cât şi feature-phone-urile).

Interesant este că acest rezultat deosebit a fost obţinut cu o echipă de puţin peste 600 de angajaţi, însă cu numeroşi colaboratori puternici (Google pentru Android-ul curat şi update-uri rapide, Foxconn pentru producţie etc). Compania finlandeză a cules tot ce a crezut că este mai bun în lumea Android, iar cu preţuri corecte a reuşit să intre puternic pe o piaţă deja ajunsă la saturaţie.

Chiar dacă aceste cifre par impresionante, HMD Global are şi lucruri de îmbunătăţit:

  • peste 80% dintre utilizatorii săi au peste 35 de ani, adică cei nostalgici. HMD Global şi Nokia nu îi impresionează încă pe tinerii cu vârsta cuprinsă între 20 şi 35 ani, iar aici trebuie găsite soluţii deoarece acest public va deveni important peste câţiva ani;
  • HMD Global nu are încă un flagship de succes. Nokia 8 Sirocco a fost un eşec total, iar o companie care se respectă trebuie să joace bine şi în segmentul telefoanelor premium.

HMD Global a reuşit să readucă Nokia în prim plan cu acţiuni inteligente şi strategii bine alese, iar acest aspect îmi confirmă încă o dată că Microsoft şi-a bătut joc de acest brand (poate chiar a facut-o intenţionat).

Sursa: gsmarena.com
Categorii: Nokia
Cuvinte cheie: HMD Global, nokia
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Ce-a fost şi ce-a ajuns? HMD Global nu va prelungi licenţa pentru brandul Nokia, astfel că se caută producători de telefoane interesaţi de un parteneriat

Cândva cel mai mare producător de telefoane şi unul dintre cele mai puternice branduri la nivel global, Nokia nu mai spune nimic astăzi, iar sloganul „Nokia – Connecting People” pare unul de tristă amintire.

Donald Trump ar putea pregăti un atac direct la adresa Uniunii Europene – se gândeşte să cumpere giganţii Nokia şi Ericsson

Această piaţă a echipamentelor telecom este controlată de China prin Huawei şi ZTE, Uniunea Europeană prin Nokia şi Ericcson şi Coreea de Sud prin Samsung. După cum ne sugerează şi originea companiilor, acestea sunt prezente în ţările / regiunile apropiate fiecărei mari puteri.

Smartphone-urile Nokia nu mai există

Este anul de graţie 2025 şi iată că în primele zile ni se confirmă o informaţie pe care o cam bănuiam de ceva timp: HMD Global a renunţat la brandul Nokia în lumea telefoanelor inteligente.