Smartphone

Pe 1 decembrie 2016 se înfiinţa HMD Global, companie care încă de la început a mizat pe nostalgia celor care au apreciat brandul Nokia în anii săi de glorie. Strategia a funcţionat excelent şi în doar doi ani au reuşit să comercializeze la nivel global peste 70 de milioane de telefoane mobile (aici sunt incluse atât smartphone-urile, cât şi feature-phone-urile).

Interesant este că acest rezultat deosebit a fost obţinut cu o echipă de puţin peste 600 de angajaţi, însă cu numeroşi colaboratori puternici (Google pentru Android-ul curat şi update-uri rapide, Foxconn pentru producţie etc). Compania finlandeză a cules tot ce a crezut că este mai bun în lumea Android, iar cu preţuri corecte a reuşit să intre puternic pe o piaţă deja ajunsă la saturaţie.

Chiar dacă aceste cifre par impresionante, HMD Global are şi lucruri de îmbunătăţit:

  • peste 80% dintre utilizatorii săi au peste 35 de ani, adică cei nostalgici. HMD Global şi Nokia nu îi impresionează încă pe tinerii cu vârsta cuprinsă între 20 şi 35 ani, iar aici trebuie găsite soluţii deoarece acest public va deveni important peste câţiva ani;
  • HMD Global nu are încă un flagship de succes. Nokia 8 Sirocco a fost un eşec total, iar o companie care se respectă trebuie să joace bine şi în segmentul telefoanelor premium.

HMD Global a reuşit să readucă Nokia în prim plan cu acţiuni inteligente şi strategii bine alese, iar acest aspect îmi confirmă încă o dată că Microsoft şi-a bătut joc de acest brand (poate chiar a facut-o intenţionat).

Sursa: gsmarena.com

Categorii: nokia
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.