Firma de cercetare de piaţă Canalys a publicat estimările pentru trimestrul al doilea din 2020, iar conform acestora avem o premieră interesantă: Huawei a depăşit Samsung ca număr de smartphone-uri vândute la nivelul unui trimestru.
Producătorul chinez a reuşit în perioada aprilie – iunie să comercializeze 55.8 milioane unităţi, în timp ce Samsung s-a oprit la doar 53.7 milioane unităţi. Pentru Huawei aceste cifre reprezintă un -5% vs aceeaşi perioadă din 2019, în timp ce pentru Samsung vorbim de -30% vs aceeaşi perioadă din 2019.
Acum că am văzut cifrele, haideţi să înţelegem şi cum s-a ajuns aici (deşi cred că este clar pentru toată lumea).
Huawei vinde preponderent în China, acolo unde creşte de la trimestru la trimestru. Pentru perioada analizată (aprilie – iunie), din totalul de 55.8 milioane unităţi, Huawei a vândut 72% în China şi doar 28% global. În China Huawei a crescut cu 8%, în timp ce la nivel global a scăzut cu 27%.
Samsung aproape că nu există în China (din ultimele cifre parcă era sub 1% cotă de piaţă). Producătorul sud-coreean vinde într-un mod echilibrat peste tot în lume, de aici şi scăderea abruptă de 30% (scăderea pieţei de telefoane inteligente la nivel total a fost de 27%).
Luând toate aceste informaţii în calcul, observăm că piaţa chineză care şi-a revenit din şocul pandemiei COVID-19 a ajutat foarte mult Huawei să obţină aceste cifre, în timp ce piaţa globală se află în continuare în scădere în contextul în care economia globală trece în continuare prin mari încercări generate de criza provocată de noul coronavirus.
Huawei nu are cum să câştige doar cu China, iar această victorie de etapă este contextuală. Când economia globală îşi va reveni, Samsung va prelua din nou poziţia de lider.