Huawei a mizat foarte mult pe duetul Huawei P9 şi P9 Plus, iar investiţiile de marketing consistente au adus un număr impresionant de vânzări: 12 milioane unităţi în aproximativ 11 luni. Cifra este una remarcabilă pentru cele două smartphone-uri, chiar dacă nu au intrat în topul celor mai vândute telefoane la nivel mondial în 2016.
Surprinzător este faptul că Huawei nu include în această statistică şi Huawei P9 Lite, device foarte bine primit de utilizatorii români. Observ că în general producătorul chinez nu prea oferă atenţia cuvenită smartphone-urilor “lite”, cel mai nou exemplu fiind dat de Huawei P10 Lite. Acesta nu a fost lansat împreună cu Huawei P10 şi P10 Plus, ci a fost prezentat într-o linişte totală în urmă cu câteva zile şi dacă nu existau site-urile de specialitate cred că încă nu aflam de existenţa sa.
Pentru Huawei 2016 a fost un an excelent din punct de vedere al volumului de unităţi vândute (aproape 140 milioane), însă un an cu anumite carenţe la capitolul profitabilitate (-10% comparativ cu 2015). 2017 se anunţă unul provocator, iar locomotivele Huawei P10 şi P10 Plus trebuie să tragă trenul către noi recorduri.