gEV

„A noastră” Dacia Spring are din ce în ce mai mulţi rivali, astfel că într-un viitor nu foarte îndepărtat nu cred că va mai domina piaţa locală de maşini electrice ca în prezent.

Cel mai recent astfel de exemplu este Hyundai Inster, maşină electrică urbană ce va ajunge şi în România prin 2025.

Iată cele mai importante specificaţii ale acesteia:

 

  • baterie de 42 kWh cu autonomie maximă de 300 de kilometri şi baterie de 49 kWh cu autonomie maximă de 355 de kilometri;
  • încărcare AC la 11 kW, încărcare rapidă DC cu 120 kW (de la 10% la 80% în 30 de minute);
  • motor electric de 97 CP (în varianta cu baterie de 42 kWh) ce accelerează de la 0 la 100 km/h în 11.7 secunde şi atinge o viteză maximă de 140 km/h;
  • motor electric de 115 CP (în varianta cu baterie de 49 kWh) ce accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.6 secunde şi atinge o viteză maximă de 150 km/h;
  • dimensiuni: 3.825 de mm lungime, 1.610 mm lățime, 1.575 de mm înălțime și ampatament de 2.580 de mm;
  • portbagaj cu volum de 280 de litri (351 de litri după culisarea banchetei din spate);
  • jante de 15 inch în standard şi de 17 inch în optional;
  • 9 variante de culoare: alb Atlas, kaki Tomboy, kaki mat Bijarim, ivory Unbleached, portocaliu metalizat Sienna, argintiu mat Aero, albastru mat Dusk, galben Buttercream și negru Abyss;
  • sisteme de siguranţă: adaptive cruise control, asistent pentru fază lungă, asistent la părăsirea benzii de rulare, asistent la rularea pe autostradă și asistent pentru unghiul mort;
  • instrumentar de bord cu ecran de 10.25 inci şi sistem multimedia cu display de 10.25 inci, Apple CarPlay şi Android Auto wireless;
  • iluminare ambientală LED cu 64 de culori;
  • volan încălzit, aer condiționat automat, plafon panoramic, sistem Vehicle-to-Load pentru alimentarea unor echipamente electrice/electronice de la bateria mașinii, încărcare wireless pentru telefoanele mobile și scaune care se pot plia complet.

Din punct de vedere estetic Hyundai Inster are un design modern, demn de mijlocul deceniului 3 al secolului 21. Aşa la prima strigare aş putea spune că nu îmi plac jantele (sigur că vor exista şi alte opţiuni) şi stopurile de pe spate cu forma aceea pixelată. În rest avem o maşină electrică frumoasă şi excelent optimizată pentru viaţa agitată din oraş.

Hyundai Inster va fi lansată oficial în Europa în toamna acestui an, urmând ca primele livrări să fie făcute din 2025.

Surse: automarket.ro, autocritica.ro