Aţi văzut reclama aceea la ţigla metalică BILKA ? În această reclamă este promovat mesajul “Reclamele vor fi altfel peste 60 de ani. Acoperişul BILKA va fi la fel de rezistent !”. Trecând peste scopul mesajul respectiv, cei care au gândit spotul publicitar au avut o viziune interesantă a reclamelor de peste câteva decenii, însă acestea ar putea ajunge la un nivel care în prezent pare o utopie.
O echipă de oameni de ştiinţă din Rusia (acum să nu exagerăm, au şi ruşii destul de mulţi oameni capabili) a publicat un studiu de fezabilitate care confirmă că într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat am putea avea reclame / mesaje publicitare pe cer.
Aceşti oameni de ştiinţă propun folosirea unor microsateliţi reflectorizanţi CubeSat, unii care vor fi aranjaţi ca nişte “pixeli” pe orbita Pământului pentru a forma mesaje publicitare temporare cu o vizibilitate pe distanţe de câteva sute de kilometri. Întreg sistemul va funcţiona cu ajutorul luminii soarelui şi doar la apusul / răsăritul acestuia.
Microsateliţii vor fi plasaţi pe orbite de joasă altitudine sincronizate cu zona de crepuscul (crepusculul reprezintă fenomenul de creştere rapidă a luminii înainte de răsărit şi de scădere treptată a luminii după apus), astfel că mesajul publicitar va apărea pe cer în momente destul de exacte şi pe perioade lungi de timp (microsateliţii vor avea o poziţie fixă, astfel că reclama va rămâne vizibilă pe mai multe fusuri orare).
Interesant este că în studiu se specifică faptul că în funcţie de bugetul fiecărui client, se vor putea seta mesaje publicitare pe dimensiuni, pe claritate (în funcţie de numărul de microsateliţi închiriaţi), pe timp etc.
Cum vi se pare o astfel de propunere ?