Diverse

În 2019 compania de stat CFR Călători a anunţat pierderi totale de 354.5 milioane lei, adică puţin peste 74 milioane de euro. Gândiţi-vă cum vor arăta aceste cifre peste doi ani, atunci când teoretic am putea cere compensaţii pentru întârzieri (unele deloc mici şi deloc rare).

Preşedintele ANPC, Eduartd Cozminschi, susţine că “mai devreme sau mai târziu va trebui să implementăm acest lucru. În acest sens, avem un grup de lucru iniţiat cu Ministerul Transporturilor, dar încă suntem la nivel de discuţii. Probabil în maximum doi ani de zile.”

La nivelul Uniunii Europene există un regulament ce prevede despăgubiri pentru întârzieri sau accidente pe calea ferată în stilul celor din transportul aerian. România trebuia să implementeze acest regulament până la sfârşitul anului 2019, însă ţara noastră a solicitat o derogare până în anul 2024. Aceasta este perioada maximă pe care ne-a acordat-o Uniunea Europeană, însă se pare că oficialii noştri sunt optimişti şi vor să implementeze această reglementare în doi ani.

Vă daţi seama că la câte întârzieri sunt iarna, mersul cu trenul ar putea deveni gratuit ? Pe distanţe mai mari, gen Bucureşti – Timişoara sau Constanţa – Arad, oamenii ar putea fi plătiţi de CFR Călători să meargă cu ei ? :))

Sursa: agerpres.ro