Se pare că toba, sarmalele şi cozonacul nu au fost suficiente pentru a calma apetitul nebun de a face cumpărături nici măcar în zilele de Crăciun.
Conforma celor de la Limitless Agency în prima şi a doua zi de Crăciun românii au făcut comenzi online de aproape 3 milioane de euro (1.3 milioane euro pe 25 decembrie şi 1.7 milioane euro pe 26 decembrie). Pe 24 decembrie au fost cheltuite alte 1.2 milioane de euro, în timp ce pe 30 şi 31 decembrie au fost date comenzi de aproape 3.1 milioane de euro.
Potrivit datelor agenției, domeniile cu cele mai mari vânzări în decembrie au fost IT&C – aproape 43 milioane euro, fashion – 15.5 milioane euro, casă și grădină – 4.3 milioane euro, food – 1.34 milioane euro și beauty – peste 820.000 euro.
Cea mai mare comandă înregistrată a fost în domeniul IT&C, de aproape 14.500 euro, pentru invertoare solare, urmată de o comandă în valoare de peste 12.000 euro pentru laptopuri și telefoane Apple.
Categoriile din IT&C cu cele mai mari vânzări în decembrie au fost telefoane (22%), plăci video (10%), TV/audio video (7%), mașini de spălat rufe (5%), aparate frigorifice (3%), laptopuri (2.2%) și console (2.2%). La final de an, a fost observat un interes crescut pentru echipamente VR/Gaming.
În ceea ce privește zona de fashion, cea mai mare comandă a fost de aproape 5.000 euro, pentru ochelari de soare, urmată de o comandă în valoare de aproape 2.700 euro, pentru încălțăminte. Categoriile lentile de contact, rame de ochelari, treninguri damă, geci, rochii de seară, paltoane, ghete damă (34%), cizme damă (26%), botine dama (8%) și ghete bărbați (8%) au generat cele mai mari vânzări.
Ca o paranteză de final, am un amic care lucrează la o firmă de curierat şi îmi povestea că în fiecare an în luna decembrie este turist acasă (vine seara târziu acasă, doarme, iar dimineaţa la prima oră pleacă din nou). La sumele evidenţiate mai sus, nu mă miră nimic.