Este destul de clar că Samsung trece printr-o criză, iar asta se vede cel mai simplu din rezultate. Pentru prima oară după foarte mulţi ani, compania sud-coreeană a pierdut în 2023 poziţia de lider global al pieţei de telefoane inteligente, Apple reuşind să genereze cele mai multe vânzări într-un an destul de complicat.
Acum aflăm că Samsung o duce rău şi pe nişa pliabilelor, un segment de piaţă nou şi foarte profitabil, unde compania sud-coreeană a avut un rol de pionier.
Conform celor de la DSCC (parte a grupului Counterpoint Research Company), pentru prima oară în istorie Samsung va pierde prima poziţie la nivel de trimestru în dauna unei alte companii. Vânzările de pliabile Huawei din China duduie, astfel că în primul trimestru din 2024 Huawei ar urma să atingă o cotă de piaţă de aproximativ 40% la nivel global, iar Samsung se va duce înspre 18 – 20%.
Interesant este că nici Honor nu stă rău, iar Motorola vine tare din urmă, compania chineză urmând a ajunge la cea mai mare cotă de piaţă atinsă vreodată (peste 10%).
Analiştii DSCC susţin totuşi că acest trend în defavoarea Samsung se va păstra doar până la lansarea oficială a modelelor Samsung Galaxy Z Fold6 şi Galaxy Z Flip6, după acest eveniment compania sud-coreeană urmând a redeveni lider atât la nivel de trimestru, cât şi la nivel de întreg an.