Jucăriile au fost întotdeauna o afacere mare, vânzările globale ajungând la aproape 85 de miliarde de euro în 2020 – în creștere cu 2,6% față de 2019.
Anul 2022 se anunță a fi un alt an excepțional pentru industrie. Și, în ciuda unor rapoarte potrivit cărora jocurile video au ucis sectorul jucăriilor, se pare că piața tradițională a jucăriilor își revine. Sectorul a crescut cu 5% în 2021 și se așteaptă ca această creștere să continue și în acest an. Jocurile și puzzle-urile au fost una dintre categoriile cu cea mai mare creștere, cu un salt de 38% numai în Europa.
Confort și nostalgie
Există, de asemenea, o nouă tendință în creștere în acest sector. Așa-numitele jucării „kidult” au crescut în popularitate, deoarece tinerii adulți se uită la jucăriile lor din copilărie pentru confort și nostalgie, tendință accentuată în anii trecuți, în timpul pandemiei. Potrivit revistei Toy World Magazine, în ultimul an, aproximativ un sfert din vânzările de jucării au mers către tinerii adulți cu vârste cuprinse între 19 și 29 de ani.
Fie că este vorba de trenulețele din anii 1970 sau de Transformers din anii 1980, un număr tot mai mare de „kidults” resping experiențele digitale și se reconectează cu jocul fizic.
Jo Tomb este senior manager la celebrul magazin de jucării londonez Hamleys.
„Este foarte interesant modul în care tendințele revin„, spune ea. „Veți vedea lucruri în lista noastră de top zece de Crăciun din acest an pe care le aveam pe lista noastră de sărbătorile de iarnă când eram mai tineri. Lucruri precum Lego, Barbie, Pokemon, Transformers sau Hot Wheels: aceste mărci puternice care au continuat de-a lungul anilor și au devenit din ce în ce mai puternice. Și cred că, în mod cert, pandemia a invocat acest tip de nostalgie.”
Ca exemplu, Jo spune că jumătate din seturile Lego, vândute la nivel global, sunt acum cumpărate de adulți.
Exploatarea puterii jocurilor digitale
Jocurile tradiționale care reunesc familiile sunt, de asemenea, în creștere în popularitate în acest an. Cred că am descoperit că avem mai mult timp pentru a juca un joc lung de Monopoly și este ca un lucru istoric: l-am jucat când eram copii și acum ne dorim să repetăm experiența, ca adulți. Mai ales că acum avem timp să ne dăm o nouă șansă la redescoperirea pasiunilor din copilărie.
Tendința în creștere a „kidult” este, fără îndoială, o veste bună pentru producători, cum ar fi gigantul jucăriilor Mattel. Producătorul de jucării preferate de toată lumea, cum ar fi Barbie și He-Man, a înregistrat un an cu profituri extraordinare, în ciuda provocărilor legate de lanțul de aprovizionare.
„Cu toții suntem copii în suflet„, spune Sanjay Luthra, directorul general al Mattel pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa. „Jucăriile sunt pentru toată lumea, iar noi vedem cum consumatorii se îndreaptă către branduri îndrăgite și mereu actuale din propria copilărie, precum Hot Wheels, Barbie, Polly Pocket, Scrabble, Lego, pentru a se bucura de un joc sau pentru a împărtăși experiențele lor cu propriile familii. Am dezvoltat ediții speciale limitate pentru acest segment demografic și am dus atractivitatea mărcii noastre și mai departe, pe noi platforme, cum ar fi Netflix, pentru a relansa noi emisiuni TV adresate publicului mai în vârstă. Un exemplu excelent este Master of the Universe, care a fost și preferatul meu în copilărie.”
Iar acum, producătorii de jucării tradiționale valorifică și ei puterea jocului digital.
„Folosim jocurile digitale ca parte a succesului nostru„, spune Sanjay. „UNO, în parteneriat cu Ubisoft și studioul de jocuri mobile Mattel163, este un joint venture cu NetEase, una dintre cele mai mari companii de jocuri mobile din lume. UNO are peste 190 de milioane de descărcări și jocul a fost jucat de peste 11 miliarde de ori. Știți, asta este puterea strategiei noastre digitale.”
Perturbarea lanțului de aprovizionare
Cu toate acestea, perturbarea lanțului de aprovizionare cauzată de pandemia Covid-19 și apoi de criza care i-a urmat face ravagii în multe industrii, inclusiv în sectorul jucăriilor. Restanțele la transporturi, lipsa de spațiu în porturi și lipsa șoferilor de camion, toate acestea fac companiile și consumatorii să fie nervoși că nu vor primi produsele la timp.
Specialiștii spun că, dacă vă gândiți la un anumit cadou, este o idee bună să cumpărați din timp.
„A fost o provocare uriașă, uriașă, nu doar pentru industria jucăriilor„, a spus John Baulch, editor și director general al Toy World Magazine, pentru Euronews.
Astfel că, în mod inevitabil, magazinele au muncit foarte mult. Companiile de jucării au muncit foarte mult pentru a aduce cât mai multe produse din fabrici în magazine. Nu intrați în panică, vor exista jucării. Dar dacă copilul tău, dacă fiul tău, fiica ta sau nepotul sau nepoata ta își dorește un anumit tip de produs, acum este momentul să îți spui: ‘Dacă îl văd, îl iau’. Și atunci vor fi fericiți de Crăciun.
Așadar, se pare că jucăriile tradiționale își pun în scenă o revenire. Fie că este vorba de beneficiile pentru sănătatea mintală sau doar ca hobby, mărcile au realizat că jucăriile nu sunt doar pentru copii: ele exploatează o nevoie înnăscută atât la copii, cât și la adulți. Într-o astfel de lume digitală, joaca fizică este din ce în ce mai bună pentru copii și oameni mari, deopotrivă.
Acest articol este susținut de către eMAG.