Pandemia COVID-19 a dereglat destul de mult sectoarele de activitate din economie, pe unele în bine, pe altele în rău. La nivel global există mai multe domenii unde cererea a explodat în ultimul an, astfel că lanţurile de aprovizionare au fost forţate la maxim şi s-a ajuns, inevitabil, la noi crize.
Am aflat de curând că există o penurie mondială de biciclete şi piese pentru piciclete. Producători importanţi au crescut semnificativ preţurile sau au renunţat la anumite modele din cauza unui lanţ de aprovizionare foarte lent (în anumite cazuri livrările de piese durează şi peste 400 de zile).
Se pare că principalul vinovat pentru această criză este producătorul japonez Shimano. Acesta controlează aproximativ 65% din piaţa de componente pentru transmisie şi frâne de top şi chiar dacă fabricile sale lucrează la capacitate maximă, nu reuşeşte să răspundă tuturor solicitărilor în timpi rezonabili.
În aceeaşi situaţie se află şi furnizorii de frâne hidraulice şi roţi, nici aceştia nu pot acoperi cererile marilor producători de biciclete (în special cele premium).
În contextul în care numărul furnizorilor de piese pentru biciclete este destul de limitat, specialiştii se aşteaptă ca această penurie de biciclete şi piese să mai persiste cel puţin câteva luni.
Printre cei mai afectaţi producători de biciclete regăsim nume precum Trek, Giant sau Merida.