Se pare că în curând vom intra într-o nouă etapă, una în care achiziţia unui produs fizic, hardware, va veni la pachet cu alte costuri pentru utilizarea sa. Foarte probabil ideea de utilizare gratuită va dispărea complet.
LG Electronics, unul dintre cei mai mari producători de televizoare din lume, pregăteşte utilizatorilor o serie de „surprize” neplăcute. Prima şi cea mai evidentă va fi afişarea de reclame pe smart TV-urile companiei, reclame nedorite şi nesolicitate .
Din păcate acestea vor fi doar preludiul, pentru că după această etapă intermediară, anumite funcţii ale produselor (televizoare, electrocasnice etc.) vor fi blocate. Acestea vor putea fi utilizate ulterior strict prin plata unui abonament lunar.
LG a vândut peste 200 de milioane de televizoare inteligente, iar acestea au un potenţial uriaş de a genera noi venituri. Compania sud-coreeană îşi doreşte ca prin această nouă strategie să îşi creasacă veniturile de la 51 de miliarde de dolari pe an din prezent, la 78 de miliarde de dolari anual până în 2030.
„LG va inova cu un model de servicii centrat pe platformă, care generează continuu profituri, cum ar fi conținut și servicii, abonamente și soluții, pentru afacerile orientate pe hardware, care generează vânzări și profituri la momentul achiziției.”, au declarat oficialii companiei.