Dacă în urmă cu mai bine de doi ani spuneam că smartwatch-urile nu par a avea un viitor, iată că timpul ne contrazice, iar piaţa creşte puternic de la un trimestru la altul.
Dacă primul trimestru din 2019 a avut o creştere de aproximativ 48% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, trimestrul al doilea păstrează ritmul şi vine cu o creştere de aproximativ 44% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cele mai multe unităţi a vândut Apple (5.7 milioane în Q2 2019 vs 3.8 milioane în Q2 2018), urmată de Samsung (2.0 milioane în Q2 2019 vs 0.9 milioane în Q2 2018) şi Fitbit (1.2 milioane în Q2 2019 vs 1.3 milioane în Q2 2018).
La capitolul market share situaţia este direct proporţională cu vânzările: Apple – 46.4%, Samsung – 15.9% şi Fitbit – 9.8%. În total în perioada aprilie – iunie au fost comercializate 12.3 milioane de smartwatch-uri, o cifră frumuşică comparativ cu vânzările de acum 2-3 ani.
Aş fi foarte curios să aflu care sunt motivele pentru care oamenii cumpără în general un ceas inteligent. Mă gândesc că specificaţiile noi precum ECG-ul de la Apple, GPS-ul, NFC-ul pentru plăţi, au un cuvânt de spus în toată această creştere spectaculoasă.