Mai au motoarele diesel vreo şansă ? Un sistem nou promite reducerea cu până la 90% a emisiilor de CO2

/
/
27 dec. 19
/

Din 2020 intră în vigoare noi reglementări privind limitele CO2 impuse la nivelul Uniunii Europene, iar în anii ce vor urma acestea vor fi din ce în ce mai restrictive. Normele sunt atât de dure încât mulţi producători se gândesc deja la soluţii GPL şi electrice, iar viitorul motoarelor diesel pare a fi mai mult decât incert. Asta dacă nu se întâmplă ceva între timp.

Cercetătorii de la Swiss Federal Institute of Lausanne (EPFL) vin cu o soluţie ce ar putea capta până la 90% din dioxidul de carbon emis de motoarele diesel. Din păcate sistemul propus este destul de complex, iar forma gândită de cercetători se pretează doar pentru autovehicule de dimeniuni mari (tiruri, camioane, autobuze etc.). Chiar şi aşa nu este deloc rău ţinând cont că peste 40% din emisiile de CO2 din Europa sunt realizate de tiruri.

Cercetătorii elveţieni propun ca emisiile de dioxid de carbon să fie captate înainte de a ieşi în atmosferă şi depozitate într-o soluţie lichidă existentă într-un rezervor special. Tot CO2-ul salvat prin această metodă va ajunge în staţii de procesare şi transformat în combustibil convenţional.

Problema este că acele rezervoare speciale de depozitare vor ocupa destul de mult spaţiu (până la 7% din volumul util total al unui camion), iar acestea vor trebui golite constant în centre care nu există în acest moment.

Tot procesul este unul destul de complicat (cei interesaţi pot citi întreg studiul echipei de cercetători aici), scump şi încă la nivel teoretic. Se estimează că un sistem de test real ar putea prinde viaţă în câţiva ani, iar o implementare generală în câţiva zeci de ani. Vorbim de o perioadă lungă de timp, timp pe care motoarele diesel este posibil să nu îl mai aibă.

Sursa: engadget.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: emisii CO2, motor diesel
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.