gEV

Maşinile electrice se confruntă în prezent cu nişte provocări serioase la nivel de costuri de producţie, tocmai de aceea preţurile de achiziţie sunt în continuare mai ridicate decât cele ale modelelor convenţionale.

Însă acest lucru se va schimba, iar cele mai recente estimări spun că cel târziu în 2027 maşinile electrice vor fi mai ieftine decât cele cu combustie internă. Această schimbare va avea la bază doi mari piloni, cei care în prezent ţin preţurile ridicate:

  • bateriile vor trece prin transformări tehnologice importante, unele ce vor duce atât la performanţe mai bune, cât şi la costuri de producţie mult mai mici;
  • tehnologia gigacasting va deveni şi mai eficientă (pentru cei care nu ştiu, această tehnologie permite turnarea într-o singură bucată a unor părţi importante din maşină), aspect ce va aduce o reducere a costului de producţie cu cel puţin 20%.

Sigur că şi alte îmbunătăţiri vor ajuta, de la digitalizarea completă a fabricilor, până la utilizarea unor noi materiale mai ieftine, dar la acelaşi nivel calitativ.

Ne îndreptăm spre o nouă fază, în care mașinile electrice pe baterii nu se pot vinde exclusiv pe baza stimulentelor sau a garanțiilor de mediu. Ele trebuie să fie un produs excelent din toate punctele de vedere, în comparație cu vehiculele cu combustie internă“, a declarat Pedro Pacheco, vicepreședinte de cercetare la Gartner.

La cum văd eu lucrurile, maşina viitorului va fi una complet modulară. Acum veţi zice că este imposibil sau că sunt eu nebun, dar în viitor cred chiar că am putea să ne customizăm singuri maşina, să ne facem modelul visurilor alăturând diverse module după plăcerea ochiului. O să fie fun 😎!

Sursa: biziday.ro