Media Galaxy a avut parte de ceva erori tehnice în această prima parte a zilei și au listat iPhone X, MacBook Pro și alte electronice la zero lei. Mai erau pe acolo și smart TV-uri de la Philips, console PlayStation 4 etc.
Românul când a văzut zero lei, a trecut la atac. Speranța că vor fi onorate comenzile presupun că a fost minimă. A apărut această așteptare de onorare a comenzilor din partea eMAG (mitul prețurilor greșite afișate intenționat, mă rog – eMAG a onorat comenzile și a creat așteptare în piață). QuickMobile a trecut prin ceva similar de 2 ori, prima dată au livrat și a doua oară în cazul lui LG G4 la puțin peste 200 lei au preferat să acorde un voucher de 50 lei, indiferent de valoarea comenzilor.
Media Galaxy a procedat precum QM și a dat câte un voucher de 50 lei, dar comenzile să depășească pragul a 250 lei.
Distracția maximă este pe pagina de facebook a Media Galaxy. Fiecare postare din ultimele 12 ore este completată de zeci de comentarii ale persoanelor nemulțumite de faptul că nu sunt onorate comenzile.
Cred că nu există om să nu-și dorească a cumpăra un preț cât mai mic, derizoriu sau chiar să nu plătească nimic pe unul dintre cele mai noi gadgeturi. Totuși, așa ceva este de-a dreptul imposibil. Moș Crăciun nu există.
Magazinul ar da faliment dacă ar onora comenzile. Să zicem că ai iPhone X la zero lei și sunt 1000 de comenzi, asta înseamnă din start o pierdere de 1.000.000 euro, repet 1 milion euro. Ca Media Galaxy să facă profit de 1 milion euro trebuie să vândă mii și mii de iPhone X. Pot repeta calculul pentru orice alt gadget, dintre cele aflate la prețuri greșite.
Și eMAG dacă ar avea 1000 de iPhone X la zero lei, sunt sigur că nu ar onora comenzile. Nu ar avea cum. Personal, nu cred în campaniile cu prețuri greșite. Mai ales când comenzile nu sunt onorate, pur și simplu aduni multă ură, mult feedback negativ. Nu ai cum să întorci asta ca să ieși în câștig de cauză. Pe de altă parte, nu sunt specialist în marketing și opinia mea este validă precum a oricăruia dintre voi.
Una peste alta, ne putem distra cu comenzi pe produse cu preț greșit. Să avem așteptări de comenzi livrate în contextul în care sunt sute sau chiar mii de comenzi, este complet nerealist.
Sunt curios cum vedeți această situație, care este opinia voastră pe subiect.
Update: Suntem în 2017 și magazinele online nu sunt capabile să implementeze un sistem prin care comenzile în ritm alert pe un anumit item sau prețurile aflate sub o anumită valoare nu aduc o alertă prin care să fie prevenite situațiile de gen.