Mercedes-Benz Clasa S este automobilul ce de-a lungul timpului a devenit sinonim cu luxul și tehnologia de ultima oră. Este nava amiral a Mercedes-Benz și tocmai ce au anunțat o nouă generație.

Bineînțeles, crește în dimensiuni. Lungimea este de 5179 mm (+ 54mm), lățimea ajunge la 1954 mm (+55mm) și înălțimea urcă la 1503 mm (+12mm). Sunt curios dacă se va ajunge vreodată și la partea de downsizing. Să avem automobile de la o generație la alta ce sunt mai bine organizate la interior și scad în dimensiuni.

Au îmbunătățit coeficientul aerodinamic – 0.22, înțeleg că este o valoare situată printre cele mai bune în momentul de față. Sunt ceva schimbări la nivel exterior și am văzut o sumă de reacții acide pe YouTube din partea celor ce au prezentat primele detalii legate de Clasa S în generația nouă. Se pierde cumva din individualitatea modelului și acum din față mai că nu faci diferența față de Clasa A, spre exemplu. Când o vezi în lateral, nu ai cum să nu remarci lungime. Și partea spate a fost criticată, pentru lipsă de personalitate.

Sunt multe noutăți la interior, un limbaj de design ce mă aștept să fie adus și spre celelalte automobile Mercedes-Benz de-a lungul timpului. A apărut un ecran touch de dimensiuni generoase – 12.8 inch, climatizarea a fost adusă la baza ecranului. Pot fi comandate până la 5 ecrane OLED la interior (instrumentarul de bord este digital, Head-up Display-ul folosește și realitate augmentată). Atenția a fost spre a scăpa de butoanele fizice (cu 27 mai puțin). Asistentul digital recunoaște până la 27 de limbi (nu mă aștept să fie disponibilă și limba română).

Gurile de ventilație au design nou, iar sistemul audio a fost furnizat de către Burmester. În echiparea standard sunt 9 difuzoare capabile de 125W, iar în echiparea de tot se ajunge până la 30 de difuzoare și 1750W (audiție ca și cum ai fi la sala de la Ateneu).

Sistemul de iluminare din interior folosește 250 de LED-uri, 200 cd/m2 (de 10 ori mai mult față de ce se oferă în prezent). Noroc că intensitatea poate fi setată în 20 de trepte.

În ce privește variantele de motorizare la debut: 5 versiuni (2 pe benzină și 3 pe diesel – observați că este ținut la loc de cinste de către brandul german):

  • S 450 4MATIC de 3 litri și 6 cilindri în linie – 367 CP și 500 Nm;
  • S 500 4MATIC de 3 litri și 6 colindri în linie – 435 CP și 520 Nm;

Este inclus și un sistem mild-hybrid de 48 volți ce oferă 22 CP și 250 Nm.

Motoarele diesel sunt reprezentate de:

  • S 350 d – 2.9 litri cu 6 cilindri în linie, 286 CP și 600 Nm;
  • S 350 d 4MATIC – 2.9 litri cu 6 cilindri în linie, 286 CP și 600 Nm;
  • S 400 d 4MATIC – 2.9 litri cu 6 cilindri în linie, 330 CP și 700 Nm.

În 2021 debutează și o versiune plug-in cu autonomie de 100 kilometri. Am uitat să precizez că indiferent de versiune, cutia automată 9G-TRONIC este oferită în echiparea de bază.

Categorii: gauto

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.