Diverse

La prima vedere aţi putea spune că există deja trenuri autonome şi le-aţi văzut cu siguranţă prin aeroporturi (leagă de obicei terminalele între ele), însă se pare că acestea nu sunt complet autonome, ele utilizând şi ghidaje coordonate de oameni. Din acest motiv nu s-au extins încă la nivelul căilor ferate generale, implementarea unui sistem similar fiind scumpă şi foarte dificilă.

Şi totuşi meseria de mecanic de locomotivă ar putea dispărea în câţiva ani, însă cu siguranţă nu în România (cel puţin nu atât de repede). Siemens a demarat un proiect de actualizare a căilor ferate din Copenhaga şi din jurul capitalei daneze pentru funcţionarea 100% autonom.

Reţeaua prinsă în proiect are o lungime totală de aproximativ 170 de kilometri, iar actualizarea de care vorbim implică mii de senzori speciali atât pe linia de cale ferată, cât şi în depouri şi în cele 88 de staţii. Trenurile la rândul lor vor fi dotate cu echipamente de condus autonom, iar aici vorbim inclusiv de trenurile existente deja (cele noi vor avea un astfel de echipament în standard).

Se estimează că întreg procesul ar trebui să fie finalizat prin 2030, an în care Siemens doreşte să realizeze şi primele teste cu trenuri complet autonome pe ruta Kbenhavn Syd – Hellerup.

La prima vedere totul sună bine, însă mă întreb oare, ce se va întâmpla dacă cineva preia controlul sistemului autonom cu gânduri nu neapărat paşnice ? Oameni nu sunt să preia controlul manual, iar pasagerii din trenuri vor fi la mila destinului. Acum a nu se înţelege că sunt împotriva evoluţiei, ba dimpotrivă, însă sper că se vor gândi şi la cele mai negative scenarii.

Sursa: piataauto.md