Mişcare corectă sau nu ? Parisul triplează preţul locurilor de parcare pentru maşinile grele şi nu cele care poluează mai mult (inclusiv electricele vor plăti mai mult)

/
/
5 feb. 24
/

Parisul şi-a chemat pe 4 februarie locuitorii la vot pentru un referendum lipsit de interes în rândul oamenilor, iar acest lucru s-a observat foarte clar în prezenţa la vot.

Din 1.3 milioane de parizieni cu drept de vot, la urne s-au prezentat puţin peste 78.000 de oameni, adică undeva la 6% din total. Dintre aceştia, 54.55% s-au declarat în favoarea referendumului, adică undeva la 42.500 dintre parizienii cu drept de vot. Primarul şi viceprimarul s-au declarat extaziaţi că propunerea lor a trecut, deşi adevărul este că locuitorii oraşului nu au dat doi bani pe acest referendum (problema lor, de altfel).

În ce a constat referendumul ?

Parizienii trebuiau să spună dacă sunt de acord sau nu ca preţul locurilor de parcare pentru maşinile grele să fie triplat. Ciudat este că în presă au fost promovate SUV-urile ca fiind cele vizate de acest vot, unele dintre cele mai poluante maşini din Paris, deşi criteriul luat în calcul a fost cel al greutăţii (nu al formei, nu al gradului de poluare etc.).

Practic, începând cu 1 septembrie preţul locurilor de parcare va fi de 18 euro / oră în centrul oraşului şi 12 euro / oră în restul oraşului pentru:

  • orice maşină cu motor termic sau hibrid cu o greutate de peste 1.6 tone;
  • orice maşină electrică cu o greutate de peste 2 tone.

Nu înţeleg totuşi de ce să penalizezi maşinile electrice ? Sau cele plug-in-hybrid ? Doar pentru că sunt grele ?

Scutiţi de noile preţuri vor fi locuitorii oraşului, cei care lucrează în Paris, cât şi şoferii cu dizabilităţi, şoferii de taxi, angajaţii din sistemul sanitar şi meseriaşii.

Dacă privim din perspectiva ecologică, acest referendum nu mi se pare deloc un succes, dar dacă privim din perspectiva socială, poate da. Ce părere aveţi ?

Sursa: france24.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…