Mişcare corectă sau nu ? Parisul triplează preţul locurilor de parcare pentru maşinile grele şi nu cele care poluează mai mult (inclusiv electricele vor plăti mai mult)

/
/
5 feb. 24
/

Parisul şi-a chemat pe 4 februarie locuitorii la vot pentru un referendum lipsit de interes în rândul oamenilor, iar acest lucru s-a observat foarte clar în prezenţa la vot.

Din 1.3 milioane de parizieni cu drept de vot, la urne s-au prezentat puţin peste 78.000 de oameni, adică undeva la 6% din total. Dintre aceştia, 54.55% s-au declarat în favoarea referendumului, adică undeva la 42.500 dintre parizienii cu drept de vot. Primarul şi viceprimarul s-au declarat extaziaţi că propunerea lor a trecut, deşi adevărul este că locuitorii oraşului nu au dat doi bani pe acest referendum (problema lor, de altfel).

În ce a constat referendumul ?

Parizienii trebuiau să spună dacă sunt de acord sau nu ca preţul locurilor de parcare pentru maşinile grele să fie triplat. Ciudat este că în presă au fost promovate SUV-urile ca fiind cele vizate de acest vot, unele dintre cele mai poluante maşini din Paris, deşi criteriul luat în calcul a fost cel al greutăţii (nu al formei, nu al gradului de poluare etc.).

Practic, începând cu 1 septembrie preţul locurilor de parcare va fi de 18 euro / oră în centrul oraşului şi 12 euro / oră în restul oraşului pentru:

  • orice maşină cu motor termic sau hibrid cu o greutate de peste 1.6 tone;
  • orice maşină electrică cu o greutate de peste 2 tone.

Nu înţeleg totuşi de ce să penalizezi maşinile electrice ? Sau cele plug-in-hybrid ? Doar pentru că sunt grele ?

Scutiţi de noile preţuri vor fi locuitorii oraşului, cei care lucrează în Paris, cât şi şoferii cu dizabilităţi, şoferii de taxi, angajaţii din sistemul sanitar şi meseriaşii.

Dacă privim din perspectiva ecologică, acest referendum nu mi se pare deloc un succes, dar dacă privim din perspectiva socială, poate da. Ce părere aveţi ?

Sursa: france24.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).