Aud din ce în ce mai des în jurul meu prieteni, colegi, care se declară nemulţumiţi de conţinutul de pe Netflix şi care se gândesc să renunţe la abonamente. Avem şi noi în România destul de multe alternative astfel încât să nu rămâi blocat la un singur serviciu de streaming video.
Adevărul este că în ultima perioadă nu prea am mai găsit nimic interesant la capitolul “noutăţi”. Acum vreo 2-3 zile m-am uitat la filmul aflat pe locul 1 în secţiunea sa – Spiderhead. Actori buni, nu am ce spune, dar filmul în sine este oribil de plictisitor. De vreo 3 sau 4 ori am avut tentaţia de a-l opri, însă am rezistat eroic. Şi acesta este doar un exemplu.
Cert este că Netflix are acum o competiţie puternică în întreaga lume, iar situaţia companiei nu este deloc bună. Acţiunile Netflix sunt în cădere liberă, avem un -70.36% în ultimele 6 luni. Dacă în decembrie compania atingea un maxim de 613.12 dolari / acţiune, în prezent avem un preţ de 181.71 dolari / acţiune.
Compania pierde abonaţi, aspect confirmat încă din primul trimestru, atunci când au fost închise peste 200.000 de abonamente. Pentru trimestrul al doilea se aşteaptă mai bine de 2 milioane de abonaţi pe minus, iar trendul va rămâne descrescător şi în următoarele trimestre.
Netflix a demarat şi un proces de optimizare de costuri, unul care implică şi concedieri. În luna mai 150 de angajaţi au fost daţi afară, iar în luna iunie au urmat alţi 300. Din păcate acestea nu sunt ultimele, vor mai urma şi altele.
Reprezentanţii Netflix caută soluţii urgente de redresare, în special prin creşterea veniturilor. Este confirmat oficial că în curând vom avea un abonament mai ieftin, dar cu reclame, iar într-un viitor nu foarte îndepărtat account sharing-ul ar putea deveni istorie. Dacă prima soluţie mi se pare de bun simţ, a doua cred că va atrage cu sine şi mai multe închideri de abonamente.
În prezent Netflix se zbate în ape destul de tulburi şi nu este încă foarte clar încotro se va îndrepta. Sper doar că va rămâne competitiv.