Am primit un set de anvelope Nokian Tyres Powerproof XL și după câteva sute de kilometri parcurși în ultimele zile revin cu primele impresii.

Nu este un review sau ceva de genul, nu am experiență suficientă ca să am o opinie avizată. Totuși, câteva impresii pot aduna într-un articol și de aici putem avea un punct de discuție.

Pot să le compar cu anvelopele de vară folosite înainte pe Chevrolet Cruze –  Pirelli Cinturato P7 (600 lei / anvelopă, le-am achiziționat pe sfârșit de 2018 când erau singurele anvelope cu calificativul A la consum și ploaie pe 215 / 50 / R17, am și un set de Nokian Tyres WRD4 pe jante de tablă de 16 inci ce le folosesc în sezonul rece – în jur de 1350 – 1400 lei îmi amintesc că au costat, achiziționate în ianuarie 2019).

Sincer, nu credeam că voi simți vreo diferență. Am folosit anvelope premium înainte, iar Nokian Tyres Powerproof joacă în aceeași ligă. Fac parte din cea mai performantă categorie de anvelope pentru automobile – UHP (29 de produse de la 17 inci la 21 inci și indici de viteză: V (240 km/h), W (270 km/h) și Y (300 km/h).

Sunt anvelope de vară concepute să reziste la temperaturi ridicate, integrează tehnologia Dual Zone Safety (zona exterioară contribuie la partea de stabilitate și manevrare precisă, iar zona interioară dispune de Wet Safety Zone ce promite un plus de grip și implicit siguranță pe carosabilele umede). O altă tehnologie este Aramid Sidewalls ce promite un plus de rezistență la intemperii (fibre de aramidă în structura laterală a anvelopelor).

A fost o aventură în sine și să schimb anvelopele. Este vară și cele câteva vulcanizări pe care le-am luat la rând prin orășelul meu erau închise (concediu între 19 – 23 iulie, doar vindem în perioada asta că omul ce lucra la schimbat anvelope este plecat etc). Cred că vor să beneficieze și ei de perioada de relaxare din mijloc de vară, că primăvară și toamnă au activitate din plin cu schimbul de anvelope.

Am o vulcanizare la care merg de obicei și în 5 – 10 minute este realizat întreg procesul. Nici nu știi când a trecut timpul, la cât de repede se mișcă. Sunt mai mulți băieți și se vede că se ocupă cu asta de mult timp. Am nimerit o vulcanizare cu un singur om și întregul proces a durat peste 1 oră. 🤦‍♂️

Între timp, au mai venit câteva automobile pe acolo și pentru că erau 1 – 2 anvelope mai aloca un alt băiat să le rezolve. Dacă mai era nevoie mi-am dat seama că nu acordăm atenție suficientă pentru ce anvelope punem pe mașină. Era un tip cu un Golf 4 ce a schimbat anvelopele pe față și cele vechi fără nicio exagerare ziceai că sunt slickuri din 🏎️. Probabil, lipsa banilor face ca să tragi de o set de anvelope dincolo de ce recomandă producătorul. Pe mine mă întrebau de ce le schimb pe cele vechi (nu se vedeau cei 40 – 45k kilometri adunați). Nu vreau să iau în derâdere pe cei ce nu-și permit, dar au fost cazuri când am văzut BMW X5 și alte mărci de lux cu anvelope dintre cele mai ieftine și uzate la maxim.

Câteva impresii legate de Nokian Tyres Powerproof XL:

  • am primit un set de anvelope Nokian Tyres Powerproof XL pe dimensiunile 215 / 50 R17 cu calificativul B la consum de carburant și A la aderență pe timp de ploaie (W – până la 270 km/h);
  • pentru o secundă când le-am ridicat mi s-au părut ușoare (în secundă următoare am realizat că am seturile de vară și iarnă pe jante diferite și nu le-am manevrat doar pe ele în sine ci doar cu jante la pachet);
  • pentru o altă secundă m-a speriat indicativul XL, îmi aminteam că atunci când am fost contactat de către Nokian Tyres nu am specificat să fie XL. Mă gândeam că asta înseamnă că sunt ceva mai late, dar de fapt XL = rezistență sporită, dimensiunile sunt conforme etc;
  • sunt mai puțin zgomotoase și denivelările sunt trecute ceva mai domol, un plus de elasticitate față de Pirelli Cinturato P7 (zici că am anvelopele de 16 inci pe jante de tablă, chiar un pic mai bine dacă mă iau după sunetul oferit la interior);
  • nu rup aderența la fel de repede la plecarea mai puternică de pe loc (nu am reușit să le fac să plece cu scrâșnet de roți, pe când la vechile anvelope era destul de facil să fac asta). Asta înseamnă un plus de aderență;
  • în cei peste 1000 km rulați până acum nu am prins și vreme ploioasă, nu am nicio idee cum se comportă, dar de la WRD4 mă aștept ca Powerproof să fie în aceeași linie.

Concluzie inițială;

Nokian Tyres Powerproof este o anvelopă premium ce luptă de la egal la egal cu anvelope de top de la concurență. Cred că au investit mult în R&D pe partea de anvelope de vară, pentru că erau cunoscuți în mod special pentru gumele de iarnă. Seria Powerproof a fost lansată în primăvara lui 2020. Poți face o alegere inteligentă, costă în jur de 430 lei / anvelopă vs 600 lei cât au costat Cinturato P7.

Articolul nu este un advertorial, iar conținutul său nu a fost aprobat de către Nokian Tyres. Totuși, trebuie să precizez că setul de anvelope a fost primit în mod gratuit. 

Categorii: gauto

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note20 Ultra, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.