Noul BMW Seria 5 – poze și detalii despre tehnologiile de la bord și motoare

/
/
14 oct.
/

A șaptea generație a sedanului de clasă mare de la BMW a fost prezentată oficial și, la o primă privire, are toate șansele să continue a fi unul dintre cele mai de succes modele ale mărcii bavareze. Noul BMW Seria 5 aduce multă tehnologie la bord, motoare mai puternice și mai eficiente cărora le adaugă un design dinamic și elegant.

Fără a se detașa extrem de tare de aspectul generației pe care o înlocuiește, BMW Seria 5 vine cu un design proaspăt, ce se integrează perfect în noua linie, alături de Seria 7 sau Seria 3. Dimensiunile exterioare au crescut în toate direcțiile (L x l x h – 4935 x 1868 x 1466 mm), la fel și capacitatea portbagajului (530 litri) sau spațiul destinat pasagerilor din spate. Cu toate acestea, greutatea a scăzut considerabil față de actuala generație Seria 5, noul model cântărind cu până la 100 de kg mai puțin.

Avem suficiente fotografii cu noul model, așa că mai multe comentarii legate de design sunt de prisos.

Noul BMW Seria 5 anunță un coeficient aerodinamic de numai 0.22, unul dintre cele mai bune din segment. Această valoare este atinsă și mulțumită grilei active din fața radiatorului de răcire a motorului:

Tehnologiile de la bord

La interior regăsim același layout tipic deja constructorului bavarez, însă, ca de fiecare dată, sunt promise materiale mai bune calitativ și finisări de nivel înalt. Va fi disponibil un monitor central de până la 10.25 inch în diagonală ce va furniza toate informațiile transmise de cea mai nouă generație a sistemului iDrive. Sistemele automobilului vor putea fi operate prin controler, touchscreen, comenzi vocale sau controlul BMW prin gesturi. „Simboluri” de control mari afişează conţinutul meniurilor de bază în formă actualizată constant şi pot fi aranjate în funcţie de dorinţele utilizatorului.

De asemenea, opțional este disponibilă a treia generaţie BMW Head-Up Display, integral color, cu suprafaţă de proiectare de înaltă rezoluţie, mai mare cu 70%. Cei mai pretențioși clienți pe partea audio pot bifa sistemul de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond, cu tweetere dom din diamant şi putere de 1.400 watt. BMW Seria 5 şi BMW Seria 7 sunt singurele modele din lume care folosesc tehnologia Bowers & Wilkins Diamond.

Alte tehnologii disponibile standard sau opțional pe noul BMW Seria 5:

  • Steering and Lane Keeping Assistant – asistentul de direcţie şi menţinere a benzii, lucrează la viteze de până la 210 km/h și poate veni și cu protecţie activă în caz de coliziune laterală;
  • Lane Change Assistant – asistentul de schimbare a benzii, realizează autonom schimbarea benzii;
  • Intelligent Speed Assist – asistentul inteligent de viteză, încorporează restricţiile de viteză în sistemul tempomat;
  • Crossing traffic warning – avertizare privind traficul transversal;
  • Priority warning – avertizare cu privire la drumul cu prioritate;
  • Car2X Communication – sistem pe baza căruia automobilele BMW conectate semnalizează pericolele iminente;
  • Display Key – permite parcarea de la distanţă pentru utilizarea unor spaţii de parcare foarte strâmte;
  • Conectivitate extinsă cu tehnologie BMW ConnectedDrive – include BMW Connected Onboard, servicii precum On-Street Parking Information (OSPI / informaţii pentru parcat stradal) şi ParkNow, ce ajută utilizatorii să caute un loc de parcare. De asemena avem sincronizare a calendarului, a e-mailurilor şi a contactelor prin intermediul Microsoft Exchange;
  • Integrare complet wireless a smartphone-urilor, încărcare prin inducţie şi funcţii BMW Apps wireless;
  • Faruri LED adaptive cu distribuţie variabilă a luminii şi faza lungă BMW Selective Beam cu efect antiorbire, cu o rază de acţiune de până la 500 de metri.

Motorizările și transmisiile disponibile

noul-bmw-seria-5-39

Încă de la începerea comercializării, pe 11 februarie 2017, noul BMW Seria 5 va putea fi ales în următoarele versiuni:

  • BMW 540i/BMW 540i xDrive – motor pe benzină, cu şase cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 2.998 cmc. Putere: 250 kW/340 CP între 5.500 şi 6.500 rpm. Cuplu maxim: 450 Nm între 1.380 şi 5.200 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 5.1 s (4.8 s). Consum mediu mixt de combustibil: 6.5 l/100 km (6.7 l/100 km). Emisii CO2 mixte: 150 g/km (156 g/km);
  • BMW 530d/BMW 530d xDrive – motor diesel, cu şase cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 2.993 cmc. Putere: 195 kW/265 CP la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 5.7 s (5.4 s). Consum mediu mixt de combustibil: 4.5 l/100 km (4.7 l/100 km). Emisii CO2 mixte: 118 g/km (125 g/km);
  • BMW 530e iPerformance – motor pe benzină, cu patru cilindri, şi sistem de propulsie electrică BMW eDrive (hybrid plug-in), transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.998 cmc. Putere sistem: 185 kW/252 CP între 4.460 şi 6.500 rpm. Cuplu maxim sistem: 420 Nm între 1.450 şi 4.000 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6.2 s. Autonomie electrică: 45 km. Consum mediu mixt de combustibil: 2.0 l/100 km. Emisii CO2 mixte: 46 g/km;

noul-bmw-seria-5-41

  • BMW M550i xDrive – motor pe benzină, cu opt cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 4.395 cmc. Putere: 340 kW/462 CP la 5.500 rpm. Cuplu maxim: 650 Nm de la 1.800 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 4.0 s. Consum mediu mixt: 8.9 l/100 km. Emisii CO2 mixte: 204 g/km.
  • BMW 520d EfficientDynamics Edition – motor diesel, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.995 cmc. Putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm de la 1.750 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7.5 s. Consum mediu mixt de combustibil: 3.9 l/100 km. Emisii CO2 mixte: 102 g/km.

Din martie 2017, pe lângă variantele de mai sus, clienții vor putea alege și dintre:

  • BMW 520d/BMW 520d xDrive – motor diesel, cu patru cilindri, transmisie manuală cu şase trepte/Steptronic cu opt trepte (xDrive: transmisie Steptronic cu opt trepte). Capacitate: 1.995 cmc. Putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7.7 s/7.6 s (7.6 s). Consum mediu mixt de combustibil: 4.1 l/100 km / 4.0 l/100 km (4.2 l/100 km). Emisii CO2 mixte: 108 g/km / 107 g/km (112 g/km);
  • BMW 530i/BMW 530i xDrive: Motor pe benzină, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.998 cmc. Putere: 185 kW/252 CP între 5.200 şi 6.500 rpm. Cuplu maxim: 350 Nm între 1.450 şi 4.800 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6.2 s (6.0 s). Consum mediu mixt de combustibil: 5.4 l/100 km (5.7 l/100 km)*. Emisii CO2 mixte: 126 g/km (133 g/km).

La sfârșit vă las cu câteva imagini ce încearcă să aducă în prim plan cele mai interesante tehnologii disponibile pe noul BMW Seria 5:

Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

gAuto
/
/
7 iul.
După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…

Rombat deţine singurul laborator de testare a bateriilor din România acreditat la standarde internaționale

gAuto
/
/
7 iul.
Rombat este liderul pieţei auto româneşti de baterii auto, compania cu o tradiţie de peste 40 de ani având un model de business integrat 100% în România.

Grupul auto Stellantis avertizează Uniunea Europeană: amenzile pregătite de voi ar putea duce la închiderea de fabrici!

gAuto
/
/
5 iul.
2025 se anunţa încă din primele zile un an extrem de provocator, asta deoarece de anul acesta restricţiile impuse de Uniunea Europeană la nivel de emisii sunt din cele mai dure: