Târgul de tehnologie din capitala Germaniei îi permite gigantului sud-coreean să aducă tehnologii noi în domenii diverse de activitate, de la accesorii fitness și până la televizoare, frigidere și mașini de spălat.
În urmă cu 2 – 3 ani, IFA era locația în care Samsung îl aducea pe Note, așa cum MWC-ul devenise tradițional pentru flagship-ul S. Utimele 2 Note-uri au fost anunțate mai rapid, dar la standul Samsung din cadrul IFA 2017 sunt o pleiadă de phableturi Note8 expuse.
Tot evenimentul îl găsiți în materialul video transmis în regim de live streaming, direct din primul rând:
Declarație oficială:
„Inovația Samsung este inspirată de consumatori și creată astfel încât să aibă un impact imediat”, a spus David Lowes, Chief Marketing Officer în cadrul Samsung Electronics Europe. „Această inovație se bazează pe design, conectivitate inteligentă și stabilirea unor noi recorduri. Pe măsură ce tehnologia preia un rol mai important în viețile noastre, dezvoltăm produse și servicii care se adaptează nevoilor consumatorilor și care stabilesc noi valențe în ceea ce privește standardele lor de normalitate.”
Mai bine să trecem direct la subiect și să vedem care au fost noutățile aduse de către Samsung:
Am făcut un mic material și pentru Note8, asta pentru că nu am putut ajunge la evenimentul de lansare din țara noastră.
Demn de specificat pentru Samsung Gear Sport și Samsung Gear Fit2 Pro: parteneriatul încheiat cu Speedo – producător de echipament de înot. De aici rezultă că noul ceas și noua brățara au capacități extinse în ce privește monitorizarea înotului (măsurarea frecvenței cu care brațele sunt mișcate, durata unui tur de bazin, date legate de înotul propriu-zis etc).
Tot la capitolul parteneriate, Samsung a extins colaborarea cu Under Armour și Spotify. De aici și suportul unor aplicații pentru Gear Sport și Gear Fit2 Pro: Under Armour Record, MyFitness Pall, MapMyRun, Endomondo. Colaborarea cu Spotify permite utilizatorilor celor două gadgeturi să asculte muzică atât online cât și offline.
1. Căștile intraauriculare wireless Samsung Gear IconX 2018;
Muzica poate fi ascultată online sau offline, transferul fișierelor se face dintr-un smartphone Samsung sau PC. Există și opțiunea bluetooth în ce privește playlist-ul muzical. Au adus asistentul vocal Bixby și aici. Cu degetul apăsat pe cască poți trimite o comandă vocală spre a controla playlist-ul din telefon, fără a atinge dispozitivul (bineînțeles, smartphone Samsung cu Bixby integrat).
Sunt mai multe variante de culoare: negru, gri și roz. IconX înregistrează automat și sesiunea de alergat, beneficiază de încărcare rapidă. Autonomia ar fi de până la 5 ore de transmisie și 7 ore în ce privește redare a unui playlist muzical. Încorporează 4 GB spațiu de stocare. Cântărește doar 8 gr. / cască și acumulatorul are 82 mAh, standardul bluetooth suportat este 4.2. Carcasă urcă la 54.5 gr și bateria încorporată este de 340 mAh. În ce privește senzorii integrați: accelerometru, IR, senzor de atingere capacitiv.
Samsung Gear IconX 2018 sunt compatibile cu telefoanele ce rulează cel puțin Android 4.4 KitKat și au 1.5 GB memorie RAM.
2. Noutăți în piața TV: HDR 10+, noi modele TV QLED și un mega-monitor;
The Frame a debutat la începutul lui 2017 în variantele cu diagonală mai mare, de 55 și 65 inch. Samsung s-a gândit să acopere și nișa diagonalelor mai mici, de aici versiunea de 43 inch. Compania sud-coreeană a colaborat cu muzee sau galerii cunoscute la nivel global: muzeul Prado, LUMAS, Saatchi Art și Sedition. Peste 1000 de piese de artă vor fi vizionate pe acest televizor în aplicația The Frame Art Museum Store, direct în sufrageria, dormitorul sau camera de zi te alegi cu o galerie de artă ad-hoc, pe ecranul TV-ului.
Televizorul QLED Q8F urmează a debuta în Europa cu diagonală pe 55 și 65 inch (Q8F este versiunea cu display convențional a televizorului curbat Q8C). Se ajunge la un total de 14 televizoare QLED, cu diagonale cuprinse între 49 și 88 inch.
HDR10+ este tehnologia pe care Samsung și-a propus alături de Panasonic și 20th Century Fox să o promoveze la nivel global în rândul studiourilor celebre de film, a furnizorilor de conținut, alături de dezvoltatori de aplicații și jocuri etc.
Monitorul QLED CHG90 mi-a atras atenția prin dimensiunile sale – 49 inch cu unghi de vizualizare la 178 grade. Pur și simplu, primești 2 monitoare în unul singur.
3. Noutăți în domeniul electrocasnicelor;
IFA Berlin are o componentă importantă în ce privește piața de electrocasnice. Erau hale întregi în care erau prezentate tot felul de noutăți în domeniu, de la mașini de spălat și până la mixere de bucătărie. Samsung nu avea cum să nu aducă câteva inovații pe această nișă destul de mare.
Mașina de spălat Samsung cu tehnologia QuickDrive – reduce consumul de energie cu 20% și înjumătățește durata unui ciclu de spălare. Ei spun că aceste deziderate sunt atinse fără a compromite calitatea spălării. Q-Drum este formată dintr-o cuvă principală și un disc în partea din spate ce se rotește independent. Discul din spate efectuează o mișcare din spate în față și adaugă o nouă dimensiune pe lângă cea clasică regăsită în mașinile de spălat cu rotire a hainelor de sus în jos, în mod ciclic.
Aspiratorul Samsung POWERstick PRO ce promite putere de curățare, întreținere simplă și autonomie ridicată a acumulatorului încorporat. Bateria ar duce până la 40 de minute între reîncărcări, mânerul flexibil se îndoiae până la 50 de grade spre a-i permite accesul în diferitele zone din casă.
Frigiderele Family Hub (side-by-side cu ecran încorporat) cu comandă vocală primesc suport pentru noi limbi străine: germană, franceză și italiană. Plus că vor fi importate în mai multe țări de pe bătrânul continent. Nu am idee dacă le vom găsi și în țara noastră.
4. Lider în standardizarea IoT prin OCF – Open Connectivity Foundation;
Internet of Things este viitorul, iar Samsung își dorește să ajute la standardizarea în domeniu, spre a avea o mai bună integrare a dispozitivelor dedicate. Compania sud-coreeană a primit certificare OCF pentru televizoarele inteligente, frigiderele Family Hub și dispozitivele de aer condiționat.
Ideea este că sunt multe companii ce investesc în această nișă și există riscul în a avea ecosisteme distincte. Samsung nu se teme de o integrare cu produse concurente, prin respectarea standardelor OCF. Sunt peste 390 de companii ce colaborează în OCF.
Samsung și HARMAN au colaborat în domeniul automobilelor conectate și deja ocupă poziția de lider mondial cu peste 50 de milioane de mașini funcționale.