Aici trebuie să fac câteva precizări înainte de a afișa rezultatele propriu-zise. Este mult mai greu să analizezi un operator telecom în întregime, un smartphone sau o tabletă o întorci pe toate părțile și-i găsești punctele PRO și CONTRA.
Ca și client cauți două elemente: calitate a serviciilor și raport beneficii / preț plătit. Este clar că în 2015 am avut un jucător disruptiv cu o strategie diferită: Digi Mobil al RCS-RDS. Ei sunt cei ce au adus o ajustare a tarifelor din partea concurenței, cel puțin în mod indirect.
Destul cu discuțiile și să vedem rezultatele chestionarului ce a strâns 1454 de voturi* :
- Vodafone – 44.2% / 643 voturi;
- Digi Mobil – 30.5% / 443 voturi;
- Orange – 20.8% / 302 voturi;
- Telekom – 4.5% / 66 voturi.
*Culorile sunt alese în mod aleatoriu de către Google Forms;
Personal, mă așteptam ca Digi Mobil să ia caimacul, în contextul în care avem multe articole dedicate lor, mare parte cu priză la public. Vodafone a încheiat 2015 în forță, cu multe beneficii oferite la abonamente, diferite oferte la portare și nu numai, o ofensivă puternică.
Orange a lansat un nou portofliu de abonamente, dar uite că în chestionar s-au situat mai jos față de așteptările mele. Vorbim de operatorul cu cea mai mare acoperire 4G, cele mai bune servicii potrivit studiilor ANCOM și cel mai mare portofoliu de abonați – peste 10 milioane. Abia aștept să văd ce ne pregătesc la început de 2016.
Dacă aș lucra în cadrul Telekom m-aș îngrijora, ecartul de percepție mi se pare de-a dreptul uriaș. Să vedem dacă parteneriatul cu Orange schimbă lucrurile în anul ce stă să înceapă.
Cel mai bun operator telecom este cel ale cărui servicii le apreciezi și folosești.