Smartphone-urile OPPO le găsiți în România de o bună perioadă de timp, dar nu pe canal oficial. Am o veste bună, din sursă sigură, OPPO și-a deschis filiala locală și își fac planuri serioase pentru prezența în țara noastră.
Se discută de prin 2019 că OPPO, vivo și OnePlus tatonează piața de telefoane mobile autohtonă.
Toate cele trei companii fac parte din grupul BBK și au o cotă importantă din piața asiatică. Debutul în Europa s-a făcut treptat, încetul cu încetul. Au semnat un acord cu Qualcomm cu patente în urmă cu 1.5 – 2 ani și era de așteptat să-și facă simțită prezența și pe bătrânul continent.
În România, piața de telefoane mobile este segmentată destul de simplu (număr de unități vândute):
- Samsung – 50 – 60%;
- Huawei – 20 – 25%;
- Apple – 5%;
- Restul.
Ca valoare a produselor comercializate, Apple cu 5% urcă spre 15 – 20% market share.
Este loc pentru jucători noi, iar OPPO mereu a avut produse interesante în portofoliu. Rămâne de văzut dacă la pachet sosesc și smartphone-urile Realme (best-buy-urile din portofoliu, așa ar fi logic dacă mă întrebați).