Am văzut articolul lui Cosmin legat de YouTube ce a strâns și feedback pe măsură. Sunt peste 50 de comentarii pe site, peste 11.000 de vizualizări, iar reacțiile sunt numeroase și pe Facebook.

Am spus părere neapreciată pentru că mă aștept să primesc reacții agresive de la cei ce folosesc Adblock. Trebuie să dau credit și  arenait pentru că au o serie de articole sub un tag similar. Preciez că nu am de gând să fac o rubrică din asta.

🔺Mesajul trimis celor ce folosesc Adblock de către YouTube

  1. Nu sunt de acord cu utilizarea de soluții adblock, nici pe site-uri și nici pe YouTube. De ce? YouTube are 2.7 miliarde utilizatori / lună din care aprox. 80 milioane sunt pe planul Premium. Pur și simplu, un adblock fură bani de la publisher / YouTube, iar unele  companii ce dezvoltă astfel de soluții cer bani ca anumite seturi de reclame să treacă. Aveți aici un articol în care vedeți cum Google, Amazon, Microsoft făceau plăți în acest sens.
  2. De ce oameni folosesc soluții de tipul adblock? Simplu, pentru că sunt prea multe reclame, prea multe bannere pe site-uri și prea multe ad-uri pe YouTube. Vrei să ai acces la conținut, dar nu vrei să ai parte de reclame. În ultimele zile am primit mai multe mesaje, chiar și mailuri cum că anumite linkuri nu se deschid. Se întâmplă asta pentru că s-a ajuns ca linkurile de afiliere să fie recunoscute și blocate. Mi se pare haios că se dorește acces la conținut, la linkul respectiv, dar în niciun caz să nu fie adblock-ul dat la o parte… Sunt multe reclame, bannere și ce mai vreți voi, pentru că se plătește puțin, iar fiecare platformă în dorința de a face bani se lăcomește. În momentul ăsta, mă uitam că și noi pe Gadget.ro avem 4 seturi de bannere pe site. Totuși, am încercat pe cât am putut să nu afectăm vizualizarea articolelor. Da, într-o situație ideală, nu am avea niciun banner, niciun articol cu linkuri de afiliere, niciun advertorial etc. În contextul ăsta, activitatea noastră ar trebui să fie susținută de către…
  3. Soluția este să plătești? YouTube a venit cu Premium ce conține și YouTube Music. Am YouTube Premium de când a ajuns în România, iar de curând am activat planul pentru familie. Plătesc și Netflix, Prime Video și Spotify. Pur și simplu, vrei să nu ai reclame, scoți bani din portofel. Vrei să fentezi toată treaba asta, ok, este dreptul tău să încerci, dar și al platformei în a încerca să te descopere și blocheze.

Sincer, mi se pare că soluția ar trebui să fie alta. Era o vreme când reclamele pe TV nu erau reglementate și aveam o adevărată junglă. Acum, fiecare companie are o anumită limită de minute de reclamă pe oră și sunt monitorizați de către CNA.

Mi se pare că ar fi necesară o soluție preluată de acolo și pe YouTube, Instagram, Facebook etc. Să ai parte de o anumită cantitate maximă de reclame pe oră, chiar și pe variantele gratuite ale serviciilor respective. Dacă sunt câteva ad-uri pe oră, presupun că și cei nemulțumiți de cantitatea mare de reclame vor trece cumva mai ușor peste, de fapt asta este și principala nemulțumire. Cumva trebuie reglementată lăcomia fiecărei platforme în parte. Da. Tot noi vom plăti această boierie, în a avea mai puține reclame etc. Spun asta pentru că mai puțin spațiu publicitar = reclame mai scumpe ce vor fi recuperate dintr-un preț mai mare al produselor etc. Nu sunt specialist, pot doar să bănuiesc cum vor evolua lucrurile.

Da. Nu-mi place să văd cum abonamentele cresc în regim susținut sub impactul inflației, al dorinței de profit etc. YouTube Premium  în SUA costă 14 dolari, iar dacă s-ar transforma în euro pe plan local = aprox. 70 lei.

Este cu dus și întors, iar discuția ar fi și mai lungă. Cred că autorități precum mult blamata UE ar putea interveni printr-o reglementare a reclamelor livrate pe YouTube & co la nivel de clip, durată de timp etc. Dacă în 2023 folosești Adblock și ai dorința ca totul să-ți fie livrat fără un minim efort din partea ta, trebuie să-ți spun că lucrurile nu vor merge așa pe termen nedefinit. Adblock-ul fie că ne place sau nu este un furt, unul virtual, dar tot furt se numește. Indiferent că discutăm de YouTube de unde poți spune că ești haiduc și furi cumva de la ăia bogați și cu miliarde de dolari în conturi sau de la un site tech ce are un link de afiliere pe care nu-l poți deschide de teama că se va îmbogăți cu 1% din valoarea fără TVA, fără a te afecta la portofel printr-o creștere a prețului / produs.

Precizez că nu sunt cine știe ce milionar, dar așa mi se pare cumva cinstit. Vrei să te bucuri de o platformă, plătești sau accepți reclamele. Dacă nu, poți bine să o eviți și să găsești alte metode de petrecere a timpului liber. Nu scrie nicăieri că YouTube este un drept venit din ceruri, dar pe de altă parte și dorința platformei de a beneficia de publicul său trebuie reglementată.

Pe Gadget.ro suntem printre cei ce au tag la fiecare articol plătit și mențiune la sfârșit de articol, iar la review-uri spunem de o bună perioadă de timp dacă face parte dintr-o campanie, dacă produsul a rămas la noi, pe ce perioadă de timp a fost testat, iar articolele cu linkuri de afiliere au menține dedicată. Nu suntem obligați să facem asta, dar am încercat pe cât putem să aducem un plus de transparență. Sunt conștient că alte site-uri ce activează pe această nișă nu fac asta, iar noi am putea să picăm aiurea în fața cititorilor, dar feedback-ul l-am văzut bun din partea voastră.

O să închei prin a spune că soluția cred că este undeva la mijloc. Am spus de câteva ori și repet, prea multă lăcomie strică, și de o parte și de alta.

Categorii: opinie

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.