Foarte mulţi utilizatori s-au săturat de reclamele deranjante ce apar la tot pasul în uriaşa lume a internetului. Pentru a evita aceste anunţuri sponsorizate, majoritatea folosesc un Ad Blocker. Pentru cei care nu ştiu, Ad Block-ul este un plugin pentru browser ce blochează toate reclamele nedorite ce apar pe site-urile vizitate (reclame tip pop-up, reclamele flash etc.).
Conform unui studiu publicat de PageFair în colaborare cu Adobe, în România anului 2015 există peste 2 milioane de utilizatori care au instalat un Ad Blocker şi se estimează că în anul 2017 numărul va creşte până la aproximativ 5 milioane de utilizatori. Acest lucru se traduce prin scăderea eficacităţii acestui tip de reclamă şi necesitatea de a se implementa noi soluţii în mediul online (blog, canal de Youtube, pagină de Facebook etc.).
Efectul acestui plugin este şi mai mare la nivel mondial, deoarece în acest moment există peste 200 de milioane de utilizatori ce folosesc un Ad Blocker, în condiţiile în care există un total de aproximativ 3 miliarde de utilizatori. Pe scurt, peste 6.5% dintre utilizatorii din întreaga lume utilizează un Ad Blocker, iar numărul lor este într-o continuă creştere.
Din perspectivă personală aş putea spune că îmbrăţişez această soluţie oferită de Ad Block în condiţiile în care foarte multe site-uri fac exces de anunţuri publicitare, iar la un moment dat acest lucru devine supărător. Din perspectiva editorului pe gadget.ro nu sunt de acord cu această soluţie deoarece orice site pentru a exista are nevoie de venituri care să îi permită să îşi acopere cel puţin cheltuielile. Din fericire există şi alte variante mai mult sau mai puţin eficiente care vor lua amploare în viitor.